جمعه 10 فروردین 1403

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پایانه صادراتی کشاورزی فارس اقدام کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پایانه صادراتی کشاورزی فارس اقدام کنند

شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پروژه پایانه صادراتی کشاورزی این استان واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز دعوت کرد در این زمینه اقدام کنند.

ظفر افشون، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 86 آغاز شده و امروز با گذشت حدود 13 سال همچنان به سرانجام نرسیده است. وی ادامه داد: به همین منظور در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور مجری این پروژه برگزار شد هشدار دادیم که چنانچه مجری پروژه برنامه زمانبندی قابل اجرا ارائه ندهد از او خلع ید خواهد شد. او اظهار داشت: همچنین مقرر شد زمینه حضور و مشارکت تمام کسانی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری در پروژه پایانه صادراتی استان فارس هستند به ویژه صادر کنندگان میوه و تره بار فراهم شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مجری طرح پایانه صادراتی مدعی است که این پروژه بین 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مقرر شد یک تیم کارشناسی با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نمایندگان بخش خصوصی صادر کننده میوه و تره بار، نماینده جهاد کشاورزی و نماینده صنعت، معدن و تجارت، میزان پیشرفت فیزیکی و شکل حضور متقاضیان بخش خصوصی و علاقه مند به سرمایه‌گذاری در این پروژه را بررسی کنند.

عرضه مرغ به قیمت 20 هزار و 400 تومان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: در این جلسه مصوب شد که تمام واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ و تخم مرغ از روز شنبه 22 آذرماه ملزم هستند که مرغ گرم را به قیمت هر کیلو 20 هزار و 400 تومان و تخم مرغ را به قیمت هر کیلو 14 هزار و 500 تومان عرضه کنند. افشون گفت: از آنجا که دولت نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری را به شکل 100 درصد تامین می‌کند، بنابراین قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان باید حتما رعایت شود. او ادامه داد: واحدهای مرغداری و کشتارگاه‌ها هم ملزم هستند که از امروز (جمعه) قیمت‌های مصوب را رعایت کنند. وی، ضمن تاکید بر لزوم نظارت بازرسان اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اجرای این مصوبه اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف و تخطی از قیمت مصوب، مراتب را از طریق شماره 124 اطلاع‌رسانی کنند و بازرسان نیز موظفند که متخلفان را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کنند. افشون همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تنظیم بازار روزهای پایانی سال و شب عید گفت: بر همین اساس، خرید 2 هزار تن میوه شامل یک هزار تن پرتقال و یک هزار تن سیب در دستور کار قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*