شنبه 14 مهر 1403

علت اصلی حادثه قطار مشهد - یزد در حال بررسی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
علت اصلی حادثه قطار مشهد - یزد در حال بررسی است

رحمت‌نژاد گفت: علت اولیه حادثه، برخورد قطار با بیل مکانیکی بوده که در محل وجود داشته و فاصله لازم با خط را رعایت نکرده بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رحمت رحمت‌نژاد مدیرکل راه آهن استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: متأسفانه ساعت 5:25 دقیقه صبح امروز در بلاک عباس آباد به ریزو در اداره کل راه آهن شرق قطار مسافری مشهد مقدس به یزد در حال سیر بوده که اعلام کردند این قطار دچار سانحه شده است.

وی افزود: در همان ساعات اولیه صبح همکاران راه آهن کشور و همچنین راه آهن یزد طی جلسات ویژه‌ای ستاد بحران را تشکیل دادند و به موضوع پرداختند و مشغول به امدادرسانی به محل شدند.

مدیرکل راه آهن استان یزد اظهار داشت: علت اولیه حادثه، برخورد قطار با بیل مکانیکی بوده که در محل وجود داشته و فاصله لازم با خط را رعایت نکرده بوده است.

رحمت‌نژاد خاطرشان کرد: اما در همان ساعات اولیه، تیم کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل اعزام شدند تا علت حادثه را بصورت دقیق بررسی کنند و پس از بررسی تمام ابعاد موضوع علت دقیق را مشخص کرده و اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید منتظر بمانیم تا ببینیم علت اصلی حادثه چه بوده است، عنوان کرد: اما علت حضور بیل مکانیکی در محل بخاطر بهسازی خط بوده است.

مدیرکل راه آهن استان یزد بیان کرد: راه‌آهن در همان ساعات اولیه قطاری را از طبس به محل فرستاد تا مسافران عزیز را انتقال دهند.

رحمت‌نژاد اضافه کرد: همچنین در همان ساعات ابتدایی جلسه ستاد بحران در راه آهن کشور و در استانداری یزد تشکیل شد و تیم‌های امدادی به محل حضور یافتند.

وی گفت: مراتب تسلیت خودم را به خانواده‌های داغدار اعلام و برای مصدومین حادثه نیز آرزوی سلامتی می‌کنیم.

انتهای پیام /