پنج‌شنبه 12 مهر 1403

علت سقوط بالگرد اورژانس در یاسوج اعلام شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
علت سقوط بالگرد اورژانس در یاسوج اعلام شد

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پایین بودن کابل های برق و ارتفاع گرفتن هلی‌کوپتر از دلایل سقوط بالگرد اورژانس در یاسوج است.

حسن رضایی فر گفت: د فتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه بررسی سانحه هلی کوپتر اورژانس در استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.

به گفته مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، هلی کوپتر در روستای سرآسیاب اجم شهرستان کهگیلویه به شهر یاسوج بر اساس درخواست اورژانس یاسوج، ساعت 11:18 دقیقه از ایستگاه یاسوج به پرواز در آمده و به سمت مقصد مورد نظر پرواز می کند.

او می گوید: در ساعت حدود 12:10 دقیقه خلبان هنگام تقرب برای فرود در محل استقرار بیمار با سه رشته کابل برق در مسیر فرود مواجه شده که بدلیل فاصله کم با کابل‌های برق، بلا فاصله با استفاده از قدرت بیشتر موتور، نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کرده و از بالای کابل‌های برق عبور می کند اما پس از آن بالگرد بصورت ناخواست کاهش ارتفاع داده و در ارتفاع نزدیک به زمین، خلبان بالگرد را در وضعیت افقی قرار داده و تصمیم به انصراف از فرود گرفته تا دوباره اوج گیری نماید اما به دلیل مشکل بوجود آمده در موتور، خروج آتش از اگزوز موتور مشاهده گردیده و بالگرد در فاصله جانی حدود 120 متری از کابل برق به زمین برخورد کرده و دچار سانحه می گردد.

او گفت: خوشبختانه در این سانحه هیچکدام از سرنشینان بالگرد رد صدمه جدی ندیده و به سلامت بالگرد را ترک می نمایند. در این سانحه خسارت وارد شده به بالگرد در حد کلی بوده و بالگرد قابلیت بازسازی ندارد.

او گفت: توصیه های ایمنی لازم به کلیه بهره برداران بالگردها در کشور صادر شده تا زمینه پیشگیری از سوانح و حوادث مشابه فراهم آید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی