پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فروش محصولات کشاورزی در 10ماه منتهی به دی ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته رشد داشته‌است. این رشد را می‌توان هم در وزن و هم در ارزش کالاهای صادراتی دید، ولی در بخش واردات شاهد افت ارزش کالاهای وارداتی هستیم، حال آنکه وزن این کالاها نسبت به بازه مشابه مورد بررسی رشد داشته‌است. در مجموع ارزش هر واحد در صادرات افزایش و در واردات کاهش یافته‌است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گزارش رسمی بانک مرکزی از آمار پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های مسکن دولتی، تصویری از سن واقعی این طرح را در آستانه دوسالگی آن، ارائه می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طی دو سالی که از صدور فرمان آزادسازی واردات خودرو توسط رئیس‌جمهور می‌گذرد، برندهای مختلفی در سامانه یکپارچه عرضه شده و هرچند وقت یک‌بار نیز لیست مورد نظر به‌روز می‌شود. تا به امروز محصولات بسیاری از برندهای خوشنام خودروسازی جهان از جمله تویوتا، هیوندایی، بنز، بی‌ام‌و، کیا، نیسان و... در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بارگذاری شده و در کنار آنها، برندهای چینی هم حضور دارند. در این دو سال،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان حوزه اخلاق هوش مصنوعی در دانشگاه آکسفورد می‌گویند که پرستاران و مراقبان در این کشور نباید از «چت‌بات‌»‌های هوش مصنوعی تنظیم مقررات نشده استفاده کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هواپیماهای آمریکا و انگلیس منطقه «العرج» از توابع شهر «باجل» در غرب یمن را بمباران کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بعد از سال‌های طولانی حکم محرومیت مردم از صدای استاد شجریان برای دقایقی در صداوسیما در خلال گفت‌وگوی کامران نجف‌زاده با نجم‌الدین شریعتی شکسته شد و بخشی از یک آهنگ او در برنامه برمودا پخش شد بعد از سال‌های طولانی حکم محرومیت مردم از صدای استاد شجریان برای دقایقی در صداوسیما در خلال گفت‌وگوی کامران نجف‌زاده با نجم‌الدین شریعتی شکسته شد و بخشی از یک آهنگ او در برنامه برمودا پخش شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«ساره نتانیاهو» همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، در نامه ای به شیخه «موزه بنت ناصر» مادر امیر قطر از وی خواست که از نفوذش برای آزادی اسیران اسرائیلی استفاده کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه اوکراین روز دوشنبه در اعتراض به اظهارات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان سفیر واتیکان در کی‌یف را احضار کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبر ابطال انتخابات در گچساران از سوی شورای نگهبان تکذیب شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در نخستین نشست شورای عالی کار با دستورکار تعیین حداقل مزد، بر دو موضوع بعد خانوار و مرجعیت مرکز آمار برای اعلام تورم توافق شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

2 گزارشگر دیدار چهارشنبه تیم های استقلال و پرسپولیس را گزارش خواهند کرد.

وب‌گاه عصر ایران

اسناد محدودی از این لباس فضایی وجود دارد، از این رو، کسی به طور دقیق نمی داند هازارد چند مدل از آن ساخت، چه موادی در آن استفاده شده بود و این که آیا می توانست فضانوردی را روی کره ماه زنده نگه دارد یا خیر.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی برای چندمین بار طی روز جاری خاک یمن را هدف حمله‌های هوایی قرار داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاندار قدس در فلسطین امروز دوشنبه در توییتی نوشت نیروهای رژیم صهیونیستی روی دیوارهای اطراف باب الاسباط؛ یکی از درهای مسجد الاقصی در قدس اشغالی سیم خاردار نصب کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فال ابجد روزانه سه شنبه 22 اسفند 1402 را در این صفحه بخوانید. فال ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند. اولین گام که شما برای گرفتن فال ابجد باید بدانید، دانستن حروف ابجد است. ابجد فال شما: ب ج د