جمعه 28 اردیبهشت 1403

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع خبری بامداد یکشنبه از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هادی چوپان بالاتر از رقبای خود به عنوان قهرمانی دسته اوپن آرنولدکلاسیک انگلیس دست یافت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هیات خانواده‌های اسرای صهیونیستی شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیروزی نه با نابودی حماس بلکه با بازگرداندن اسرا محقق می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

روش نوآورانه پژوهشگران «دانشگاه تگزاس در آستین»، از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی استفاده می‌کند تا راه را برای توسعه سریع‌تر داروهایی مانند داروی آلزایمر هموار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع خبری شنبه شب از حمله ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده جنبش حماس در لبنان شنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین گفت که توافق مبادله اسرا تنها با توقف فراگیر تجاوز نظامی به غزه ممکن است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن با استفاده از اطلاعات نادرست و هکرها سعی دارد بر انتخابات روسیه تاثیر بگذارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، با توجه به از سرگیری مذاکرات مبادله اسرا پیش بینی می‌شود رئیس موساد به زودی عازم قطر شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست تورنمنت کشتی آزاد جوانان در ارمنستان، نمایندگان ایران صاحب 2 مدال طلا و 2 برنز شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان در حال بررسی دلایلی هستند که چرا زنانی که با افسردگی مبارزه می کنند ممکن است بیشتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد تیم بعدی خود اطلاعات جالبی داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

باشگاه استقلال به خاطر پرتاب بطری توسط هوادارانش در بازی با سپاهان یک و نیم میلیارد تومان جریمه شده است!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش سومالی اعلام کرد که شماری از فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت رسانده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مردم سراسر روسیه و بخش‌های تازه منضم‌شده از اوکراین به روسیه طی سه روز (جمعه، شنبه و یکشنبه) به پای صندوق‌های رفتند تا رئیس‌جمهور آینده کشور را مشخص کنند. «عدنا محمد» در گزارش 15مارس در الجزیره نوشت، انتظار این است که رئیس‌جمهور مستقر (پوتین) پیروز انتخابات شود. در این گزارش آمده است که مردم در 11منطقه زمانی مختلف در روسیه به پای صندوق‌های رای رفتند تا رهبر آینده کشور را برگزینند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال تحصیلی 1402-1401، نرخ ترک تحصیل به بیشترین مقدار خود در نیم دهه اخیر رسیده است. نکته قابل توجه آن است که نرخ ترک تحصیل در سال اخیر، حتی از ایام کرونا که برخی از دانش‌آموزان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل ارتباطی و اینترنت ترک تحصیل کردند نیز بیشتر است. کارشناسان معتقدند که مهم‌ترین عامل افزایش میزان ترک تحصیل در سال‌های گذشته افزایش فقر در یک دهه اخیر بوده است. نرخ فقر در سال1401...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داستان خصوصی‌سازی در ایران، داستانی است که هر از چند گاهی، با تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید در دستور کار مسوولان قرار می‌گیرد اما تاکنون نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفته و شایسته اجرای آن بوده، به سرمنزل مقصود برسد. اگربخواهیم واکاوی این تاریخ را از سیاست‌های کلی اصل 44 شروع کنیم، به سال 1386 باز می‌گردیم که در مجلس تصویب شد و به منظور خصوصی‌سازی صنایع ایران به خصوص صنایع مادر،...