جمعه 28 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دادستان عمومی سودان از کشف یک گور دسته جمعی در شرق خارطوم پایتخت این کشور خبر داد که گفته می شود مربوط به اجساد دانشجویانی است که در سال 1998 در پی تلاش برای فرار از یک اردوگاه آموزشی در جریان خدمت سربازی به قتل رسیدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معترضان سودانی امروز (چهارشنبه) بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در «خارطوم» پایتخت، خواستار کنار رفتن «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر موقت این کشور شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمیته مبارزه با فساد مالی در سودان از مسدود کردن حساب بانکی عمر البشیر رئیس جمهوری سابق و برکنار شده این کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکی از فرماندهان شبه‌نظامی جنجوید در سودان که متهم به جنایت جنگی شده است، خود را به دیوان بین‌المللی کیفری تسلیم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حالی که سودان با تورم صد درصدی مواجه شده است، وزیر دارایی این کشور اعلام کرد که دولت حاکم مذاکراتی را با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت حمایت‌های مالی و بین‌المللی آغاز کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک روزنامه نگار رژیم صهیونیستی و نزدیک به دستگاه دیپلماسی این کشور افشا کرد که تلاش های دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای عادی سازی روابط با کشورهای آفریقایی ادامه داشته و در دولت جدید وی نفوذ در آفریقا جز پروژه های نتانیاهو است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ منابع سودانی از انتقال «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق این کشور از زندان به بیمارستان در پی وخامت حالش خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «محمد حمدان دقلو» معاون رییس شورای حاکمیت سودان یکشنبه شب گفت: وعده‌های کمک مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تحقق نیافته است.

خبرگزاری تسنیم

سازمان مردم نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف طی بیانیه‌ای، توطئه صهیونیست‌ها را در راستای برنامه یهودی - فراماسونری برشمرد.

خبرگزاری ایسنا

جمعیت حامیان آزادی قدس شریف در بیانیه‌ای تاکید کرد، مسلمانان و آزادگان جهان، امسال برای چهل و دومین سال پیاپی، با لبیک به ندای ملکوتی حضرت امام خمینی (س)، ضمن استقبال از روز جهانی قدس، با آرمان آزادسازی فلسطین و حذف رژیم جعلی اسرائیل از صفحه روزگار، تجدید میثاق می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دیوان عالی آمریکا، سودان را به اتهام همدستی در بمبگذاری‌های القاعده در تانزانیا و کنیا در سال 1998 به پرداخت 4.3 میلیارد دلار غرامت محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رئیس شورای حاکمیتی سودان وعده داد که ریاض تلاش‌هایش را برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت خارجه سودان پس از گذشت نزدیک به ربع قرن تنش با آمریکا اعلام کرد که در چارچوب عادی سازی روابط میان خارطوم و واشنگتن اولین سفیر خود را در ایالات متحده تعیین کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، وزارت کشور سودان گزارش داد که " احمد محمد هارون" که در زندان کوبر این کشور زندانی بود، در اثر وخامت وضعیت سلامتیش به بیمارستان منتقل شد تا در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مورد بررسی و تشخیص قرار گیرد. براساس این گزارش، بررسی‌ها اولیه حاکی از منفی بودن ابتلای وی به ویروس کرونا بود، اما با وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت کشور از ابتلای معاون عمر البشیر رئیس جمهوری مستعفی سودان به ویروس کرونا در داخل زندان کوبر این کشور خبر داد.

خبرگزاری دانا

رئیس شورای حاکمیتی سودان ادعا کرد که گروه‌هایی سیاسی در حال طراحی کودتا برای نابودی دوره انتقالی در این کشور هستند.