جمعه 28 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه است و باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

خبرگزاری ایسنا

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روسیه در نظر دارد تا یک پایگاه دریایی در «دریای سرخ» در سودان ایجاد کند. مسکو سالهاست ارتباطات خود را با این کشور آفریقایی و حضور در منطقه مهم استراتژیک تقویت کرده است. حال خبرگزاری «دویچه وله عربی» این سوال را مطرح کرده که دلایل روسیه برای ایجاد این پایگاه دریایی در سودان چیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «عمرو موسی» دبیر کل اسبق «اتحادیه عرب» قصد دارد با انتشار کتابی از خاطرات خود در طی دوران تصدی‌گری بر این اتحادیه، اسرار 10 ساله وقایع کشورهای عربی را فاش کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رسانه‌ها از انتقال «عمر البشیر» رئیس جمهوری سابق سودان به بیمارستان عالی نظامی در شهر «ام درمان» به منظور معاینات پزشکی خبر دادند.

خبرگزاری مهر

صادق المهدی، سیاستمدار سودانی که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، بسیار باهوش و واقع‌گرا بود. نهضت مردمی و انقلاب اسلامی ایران را می‌شناخت و احترام خاص و ویژه‌ای برای ملت ایران قائل بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) جزئیات جدیدی از اقدام شرکت اماراتی «بلاک شیلد» برای استخدام سودانی‌ها و فرستادن آنها به لیبی منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرستاده آمریکا روز سه شنبه با مسئولان سودان درباره حذف نام این کشور از فهرست آمریکایی کشورهای حامی تروریسم گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک نویسنده و تحلیل گر مسائل اقتصادی سودانی، گفت که نتیجه عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی که توسط دولت های سلطه گر تحمیل شده است، چیزی جز از دست دادن ثروت این کشور و اجیر شدن مردم آن نخواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل آفریقا، با اشاره به تصمیم دولت موقت سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مشروط کردن این موضوع به موافقت مجلس سودان، گفت: دولت موقت سودان با تعیین این شرط، تلاش کرده که به نوعی اعتراضات مردمی در ارتباط با این موضوع را کنترل و مدیریت کند.

خبرگزاری ایرنا

کابل - ایرنا - حزب نهضت اسلامی افغانستان در رابطه با برقراری روابط سودان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این کشور که زمانی خود را محور مقاومت اعلام می کرد، اکنون با خواری تمام در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به کرنش افتاده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سندیکای پزشکان سودان که یکی از گروه‌های فعال در اعتراضات اخیر این کشور بود و منجر به سرنگونی «عمر البشیر» شد، روز شنبه در گفت و گو با المیادین گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل خواست مردم سودان نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جوانان سودانی روز چهارشنبه در جریان تظاهرات اعتراضی علیه دولت انتقالی این کشور به دلیل سازش با رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدها نفر در خارطوم پایتخت سودان روز چهارشنبه علیه دولت انتقالی این کشور تظاهرات کردند.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - در پس هیاهوی تبلیغاتی در واشنگتن بر سر عادی سازی روابط برخی اعراب با رژیم صهیونیستی، تحلیلگران در گوشه و کنار هشدار می دهند که عجله ترامپ برای بهره برداری تبلیغاتی از این موضوع که با فشار دیپلماتیک سنگین به سودان همراه شده، می تواند نتیجه عکس دهد.