جمعه 28 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد که این کشور در معرض فشارهای زیادی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی روز شنبه برای رایزنی درباره تحویل «عمر البشیر» به دادگاه لاهه به سودان سفر می کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در پی ناآرامی‌ها در شرق سودان دستکم 7 نفر کشته و 27 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - "عبدالله حمدوک" نخست وزیر سودان یکشنبه شب ایالات متحده را متهم کرد که با قرار دادن کشورش در فهرست کشورهای حامی تروریسم، مسیر کشورش به سوی دموکراسی را تهدید می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مسئول سودانی روز شنبه گفت که واشنگتن حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را منوط به عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان جمعه شب ضمن بیان اینکه ورود نیروهای این کشور به جنگ یمن در دوره رهبری عمر البشیر انجام شده، گفت که دولت انتقالی سودان درحال تلاش برای خارج کردن نیروها از این جنگ است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدها نفر از مردم سودان روز جمعه در خارطوم پایتخت علیه دولت انتقالی این کشور به ریاست «عبدالله حمدوک» تظاهرات کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دولت سودان که از شرایط بد اقتصادی رنج می برد پس از آنکه موفق به دریافت وعده های مالی آمریکا نشد تصمیم گرفته است با اعزام مجدد سربازان خود به یمن ضمن بالا بردن مشارکت در این جنگ، کسب درآمد نماید تا به مشکلات اقتصادی خود سرو سامان دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طی روزهای اخیر مواضع مخالف با هرگونه پاسخ مقامات دولت انتقالی خارطوم به فشارهای منطقه ای و آمریکا برای پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در سودان افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پس از توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که سه شنبه گذشته (25 شهریور) با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید برقرار شد، سران دولت انتقالی سودان تلاش خود را برای برقراری رابطه با این رژیم گسترده کرده اند تا نام این کشور به عنوان سومین کشور عربی در این حلقه ثبت شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان که در رأس هیاتی به امارات رفته است، روز چهارشنبه مذاکرات با هیأت آمریکایی درباره حذف نام سودان از لیست تروریسم را ثمربخش و مثبت خواند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سودان از جمله کشورهایی است که اخیرا اعلام کرده که قصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارد و اکنون این سوال مطرح است که آیا خارطوم در شرایط نامناسب سیاسی و رکود اقتصادی و نیز در زمانی که اعتراضات مردمی برکناری دولت انتقالی را هدف گرفته، می تواند از این طریق برون رفتی برای مواجهه با فشارهای داخلی و خارجی خود بیابد؟.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان روز یکشنبه در امارات با هیأت آمریکایی درباره حذف نام سودان از لیست تروریسم گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سودان پس از 23 سال روابط پرفراز و نشیب با آمریکا، " نورالدین ساتی " را به عنوان سفیر خود در واشنگتن معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدها معترض سودانی روز پنجشنبه در خارطوم خواستار برکناری دولت انتقالی این کشور به ریاست «عبدالله حمدوک» شدند.