سه‌شنبه 17 مهر 1403

عملیات مبارزه با آفت سن گندم در زنجان پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات مبارزه با آفت سن گندم در زنجان پایان یافت

زنجان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مبارزه با آفت نباتی در باغ‌ها و کشتزارهای این استان با موفقیت پایان یافت.

نبی‌الله بختکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با آفات نباتی در باغ‌ها و کشتزارهای استان از الویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان به شمار می رود که توجه به این مهم موجب ارتقای کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طی فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در 148 هزار هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات سمپاشی علیه آفت سن مادر و پوره انجام شد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیشتر کشاورزان سالانه در مبارزه با آفات سن همکاری خوبی دارند و امسال هم همکاری کشاورزانی که اراضی آنها در معرض سن غلات قرار گرفته بود موجب شد که عملیات مبارزه علیه سن غلات با موفقیت همراه شده و کیفیت گندم تولیدی افزایش یابد. بختکی ادامه داد: سطح مبارزه با سن مادر تا سطح 30 هزار هکتار و مبارزه با سن پوره نیز در سطح 118 هزار هکتار انجام شد. به گفته وی، با تلاش کارشناسان و افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در راستای تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی برداشت.

*س_برچسب‌ها_س*