شنبه 14 مهر 1403

عمل به سند امنیت قضایی تکلیف قانونی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عمل به سند امنیت قضایی تکلیف قانونی است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: عمل به اجرای سند امنیت قضایی تکلیفی قانونی است و باید همه معاونان و مدیران مربوطه با مطالعه دقیق این سند را اجرایی کنند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در جلسه شورای معاونین و مدیران قضایی استان زنجان افزود: با توجه به اینکه در هفت ماهه گذشته از سال جاری، اهتمام قابل توجهی در همه حوزه های قضایی استان برای اجرای سه اولویت قوه قضائیه انجام شده است و باید تا پایان سال بطور کامل این برنامه ها اجرایی و گزارش شود.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت های قوه قضائیه موضوع حقوق شهروندی است که برای اجرای این مهم نیازمند آموزش همه عوامل بویژه ضابطان قضایی هستیم. رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: مصوبات مسوولان عالی قوه قضائیه باید در همه حوزه های قضایی پیگیری و به طور کامل اجرا شود. حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: مصوبات، بخشنامه ها و دستورالعمل های مسوولان عالی قوه قضائیه برای همه لازم الاجرا است. وی با بیان اینکه عمل به اجرای سند امنیت قضایی یک تکلیف قانونی است خاطرنشان کرد: همه معاونان و مدیران قضایی باید ضمن مطالعه دقیق این سند آن را با قوت در حوزه خود اجرا کنند. رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: زنجان در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های قوه قضائیه از استان های برتر در کشور به شمار می رود. حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اظهارداشت: 9 برنامه شامل عملکردها، اتقان آرا، ابلاغ الکترونیکی، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تعیین تکلیف پرونده های معوق و مسن، کاهش جمعیت کیفری زندانها، دادرسی الکترونیکی، کاهش زمان رسیدگی و کاهش ورودی پرونده ها در دستور کار قرار دارد. وی تاکید کرد: در تلاش هستیم این موارد به طور کامل در همه حوزه ها تا پایان سال اجرا و گزارش های آن ارائه شود. در این جلسه دادستان مرکز استان، معاونان دادگستری و مدیران قضایی در همه حوزه ها گزارشی از اقدامات و برنامه های مجموعه خود در اجرای دقیق مصوبات و برنامه ها را ارائه دادند. در پایان این جلسه با اهداء لوح از علی جعفری رئیس دادگستری شهرستان خدابنده به عنوان قاضی نمونه کشوری در سال 98 قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*