جمعه 13 مهر 1403

عیسی‌زاده: مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عیسی‌زاده: مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند

تهران - ایرنا - نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند، گفت: باید برای کم کردن فشار اقتصادی از روی مردم حرکت کرد چرا که مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند.

مهدی عیسی‌زاده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، خطاب به نمایندگان اظهار داشت: امروز که 13 خرداد است باید برای سال آینده همین ساعت و تاریخ ما باید کارنامه داشته باشیم و به ملت و امام عزیز و شهیدان بگوییم چه‌کار کرده‌ایم و دیگران را متهم نکنیم، خودمان چه‌کار کرده‌ایم؟

نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مردم حوزه انتخابیه خود، افزود: ای دوستان نماینده، دیار من هنوز بوی بهشت می‌دهد و هنوز باب شهادت بسته نشده است، مردان و زنان حوزه انتخابیه من 40 سال است در مقابل دشمنان مقاومت کرده‌اند و بهترین عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند اما من امروز به عنوان خادم آنها و به دلیل نامناسب بودن وضع معیشت مردم، از جوانان شهر خودم شرمنده هستم.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: جوانان شهر من به علت بیکاری در کنج خانه مانند شمع در مقابل چشمان پدر و مادر خود می‌سوزند، ما یک خانواده 80 میلیونی هستیم که به دلیل وحشی‌گری از خارج کشور به لحاظ اقتصادی و فرهنگی، تحت فشار هستیم.

وی عنوان کرد: آیا برای کم کردن فشار از روی مردان، زنان و بازنشستگان نباید حرکت کرد؟ مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند. 15 میلیون جوان دم‌بخت در کشور وجود دارد که به دلیل عدم شغل و مسکن، نمی‌توانند ازدواج کنند. اگر این عدد را ضربدر 2 کنیم می‌شود 45 میلیون نفر جمعیت ایران.

نماینده مردم میاندوآب یادآور شد: 7 میلیون جوان بیکار، هر ماه به آمار آن اضافه می‌شود. 4 میلیون زن سرپرست خانوار داریم که بدون شغل و درآمد باید هزینه پرورش فرزندان خود را هم تقبل کند، آیا معنی و مفهوم این را می‌دانید؟ پول گاز و برق، پول خوراک. ای نمایندگان اگر غیرت دارید، در این زمینه اقدامی کنید. ما از بوسنی و هرزگوین خبری را شنیدیم و همه از غیرتمان می‌خواستیم خودکشی کنیم اما در کشور ما 4 میلیون زن سرپرست خانواده است و نباید به آنها بی‌توجه باشیم.

عیسی‌زاده ادامه داد: ای نمایندگان آیا بی‌پولی را تجربه کرده‌اید؟ به خدا تجربه نکرده‌اید. می‌دانید تیمسار بازنشسته که یک روزی یل این کشور بود، دو میلیون و 700 هزار تومان حقوق می‌گیرد، فرهنگی بازنشسته این کشور، یک میلیون هفتصد هزار حقوق می‌گیرد که برای پول انسولینش هم کافی نیست و با وجود بیماری دیابت و دیگر بیماری‌ها نمی‌توانند چرخ زندگی خود را بچرخانند؟ ما کی می‌خواهیم حرکت کنیم؟ تا کی می‌خواهیم از این و آن انتقاد کنیم خودمان اقدامی نکنیم؟ ما مجلس هستیم و می‌توانیم اقدام کنیم اما اقدامی نکردیم. امیدواریم برای سال آینده بتوانیم به امام، شهیدان، حاج‌قاسم سلیمانی، شهید باکری و شهید شوشتری بیلان‌کاری بدهیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما نمایندگان 45 روز مانده به انتخابات در به در، به خانه‌های مردم می‌رویم و اگر کسی از قلم افتاده 2 و 5 بار پول وی را می‌دهیم همچنین در ریاست جمهوری و شوراها، ولی الان چرا مردم را فراموش کردیم؟ به سراغ مردم برویم همین مردمی که ولی نعمت ما هستند. همین مردمی که 40 سال است که فرزندان عزیز خود را تقدیم کرده‌اند و مملکت را نگه داشته‌اند، اما آن‌ها را فراموش کرده‌ایم.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: با ایجاد مراکز کار و دانش، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و دانشگاه‌های فنی قرار شد بیکاری در مملکت رفع شود اما همین‌ها برای ما موجب مشکلاتی شده است، زیرا 14 میلیون دانش‌آموز داریم با یک میلیون فرهنگی که نمی‌توانند این تعداد دانش‌آموزان را اداره کنند، اگر سند راهبردی را اجرائی می‌کردند اکنون روزی حلالی سر سفره‌شان بود و سفره‌شان خالی نبود. قول داده بودند سفره‌ها رنگی می‌شود متاسفانه الان باید سفره‌ها را هم بفروشند.

عیسی‌زاده گفت: نباید همه تقصیرها را بر سر تحریم‌ها بگذاریم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*