سه‌شنبه 17 مهر 1403

غرفه تاجیکستان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
غرفه تاجیکستان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب افتتاح شد

امروز در دومین روز از نمایشگاه کتاب غرفه تاجیکستان با حضور وزرای فرهنگ دو کشور افتتاح شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین روز از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با افتتاح غرفه تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه این دوره و بخش ناشران خارجی همراه است.

غرفه تاجیکستان مهمان ویژه این دوره نمایشگاه دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زلفیه دولت‌زاده، وزیر فرهنگ تاجیکستان، نظام الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران، یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در بخش بین الملل افتتاح شد.

مسئولان فرهنگی تاجیکستان، پیش از این در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه هایی چون چشم‌انداز ایران و تاجیکستان، نگاهی به ادبیات معاصر تاجیکستان در دوران استقلال رونمایی از کتاب دانشنامه زبان تاجیکی و شب شعر ایران و تاجیکستان در غرفه این کشور خبر داده اند.

نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای تعامل با مخاطبان است

غرفه تاجیکستان در ورودی بخش بین الملل نمایشگاه به شکل یکی از مکان های تاریخی این کشور یعنی «قلعه حصار» طراحی شده است، قلعه حصار متعلق به قرن 17 میلادی است و در هفت کیلومتری سمت جنوب شهرک حصار واقع شده است که نماد فرهنگ باستانی حدود 3 هزار ساله مردم تاجیک و همزمان یکی از بناهای تاریخی آسیای مرکزی محسوب می‌شود.