جمعه 31 فروردین 1403

غول‌های اینترنتی چینی برای اولین بار الگوریتم‌هایشان را به دولت دادند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
غول‌های اینترنتی چینی برای اولین بار الگوریتم‌هایشان را به دولت دادند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، غول های اینترنتی چینی از جمله علی بابا، بایت دنس و تنسنت برای اولین بار جزئیات الگوریتم های خود را با رگولاتورهای چین به اشتراک گذاشته اند. اقدامی بی‌سابقه با هدف محدود کردن سوءاستفاده از داده‌ها. الگوریتم‌ها در جلب توجه کاربران و افزایش رشد بسیار مهم هستند. آنها به شدت توسط شرکت ها محافظت می شوند.

اداره فضای مجازی چین (CAC) روز جمعه فهرستی را منتشر کرد که در آن 30 الگوریتم توصیف شده که شرکت‌هایی از جمله علی بابا و Meituan برای جمع‌آوری داده‌های کاربران، سفارشی کردن توصیه‌های شخصی و ارائه محتوا از آنها استفاده می‌کنند.

چین در ماه مارس مقرراتی را تصویب کرد که شرکت‌های اینترنتی را ملزم به افشای چنین ابزارهایی می‌کند. این مقررات تلاشی است برای رسیدگی به شکایات در مورد سوء استفاده از داده‌ها که به تنظیم‌کننده‌ها کمک می‌کند شرکت‌های اینترنتی را ایمن تر نگه دارند.

ژای وی، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات حقوق رقابت گفت: هیچکس قبلاً به چنین جزئیاتی دسترسی نداشته است. الگوریتم‌های شرکت‌های فناوری اسرار کلیدی کسب‌وکار هستند.

ژای افزود: اداره فضای مجازی چین در حال حاضر تنها به اطلاعات اولیه از شرکت ها نیاز دارد، اما ممکن است به دنبال جزئیات بیشتر برای بررسی اتهامات مربوط به نقض داده ها باشد.

چین مقررات را سخت‌تر می‌کند تا جلوی توسعه غول‌های فناوری این کشور را بگیرد. سال گذشته، این کشور قانون حفاظت از اطلاعات شخصی و قانون امنیت داده ها را معرفی کرد تا قوانین سخت تری را برای نحوه مدیریت شرکت ها با داده های کاربران تعیین کند.

فهرست الگوریتم‌هایی که برای بررسی عمومی در دسترس هستند، محدود به توضیحات کوتاهی درباره نحوه عملکرد آنها و موارد استفاده و محصول است.

طبق این مقررات، شرکت‌ها باید اطلاعات غیرعمومی از جمله ارزیابی درباره امنیت الگوریتم‌ها، داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند، اینکه آیا شامل اطلاعات حساس بیومتریک یا هویتی است یا خیر و اینکه چه منابع داده برای آموزش استفاده می‌شود را نیز به CAC ارسال کنند.

ژای گفت: اطلاعاتی که شرکت‌ها به CAC ارائه می‌کنند بسیار جزئی‌تر از آن چیزی است که به طور قطع منتشر شده و این اطلاعات شامل برخی از اسرار تجاری است که امکان انتشار آن برای عموم وجود ندارد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ایالات متحده آمریکا

غول‌های اینترنتی دولت چین رگولاتورهای چین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
غول‌های اینترنتی چینی برای اولین بار الگوریتم‌هایشان را به دولت دادند 2