یک‌شنبه 22 مهر 1403

غیبت رهبر کره شمالی بار دیگر شایعه ساز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
غیبت رهبر کره شمالی بار دیگر شایعه ساز شد

پکن - ایرنا - عدم حضور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی برای حدود سه هفته در انظار عمومی برای بار دوم در دو ماه گذشته، بار دیگر شایعاتی را در مورد این رهبر جوان که به غیبت های گاه و بی گاه عادت دارد در رسانه ها مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا گفته می شود کیم که آخرین بار روز 13 اردیبهشت سال جاری بعد از 20 روز غیبت در انظار عمومی ظاهر شد از آن تاریخ تا کنون مجددا در هیچ برنامه رسمی شرکت نداشته است.

گزارش ها حاکی است حضور کیم در سال جاری میلادی به کلی کاهش یافته است به طوری که بررسی آماری نشان می دهد که در دو ماه گذشته تنها چهار بار در انظار عمومی حاضر شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 27 بار بوده است.

پیش از این غیبت رهبر کره شمالی در حالی وارد بیستمین روز خود شده بود که شایعات در مورد وضعیت سلامتی وی از یک سو و نگرانی‌ها در مورد جانشینی او از سوی دیگر بالا گرفته بود وی در نهایت با حضور در مراسم افتتاح یک کارخانه کود شیمیایی به این شایعات پایان داد.

کیم پیش از این نیز چندین بار به مدت بیش از 20 روز از انظار عمومی غایب شده بود او در ابتدای سال جاری میلادی پس از آنکه در 25 ژانویه () در یک کنسرت که به مناسبت سال نو در "پیونگ یانگ" برگزار شده بود شرکت کرد به مدت سه هفته از انظار غایب بود تا اینکه رسانه های دولتی از بازدید وی از مقبره پدرش در پیونگ یانگ در روز 16 فوریه خبر دادند.

طولانی ترین غیبت کیم در انظار عمومی در سپتامبر 2014 بود هنگامی که او به مدت 40 روز به طور بی سابقه ای ناپدید شد و دوباره نمایان گشت، آژانس اطلاعاتی کره جنوبی بعدا اعلام کرد که پای راست وی به خاطر خارج کردن یک "کیست" مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

وزیر وحدت دو کره در کره جنوبی در واکنش به غیبت مجدد کیم گفته است این موضوع را بررسی می کند اما معتقد است غیبت های کیم عادی است کارشناسان این کشور معتقدند که کیم به خاطر رعایت مسایل بهداشتی از جمله کرونا در انظار عمومی حاضر نمی شود.

*س_برچسب‌ها_س*