پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

فارسی زبان مورد علاقه عراقی‌ها است / خوانش اشعار خیام

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
فارسی زبان مورد علاقه عراقی‌ها است / خوانش اشعار خیام

مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد، با حضور در غرفه رسمی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد گفت: زبان فارسی نخستین و اصلی‌ترین زبان‌های مورد علاقه مردم عراق است که امیدواریم زمینه آموزش و فراگیری آن در بغداد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (22 شهریور 1403) با حضور 600 ناشر از 21 کشور دنیا آغاز به کار کرده و میزبان 23 ناشر ایرانی است و ناشران ایرانی در این نمایشگاه، به عرضه کتاب‌های تازه منتشر شده پرداخته‌اند. به گزارش ایسنا، مریم عبود، مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد با حضور در غرفه رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بغداد گفت: زبان فارسی نخستین و اصلی‌ترین زبان‌های مورد علاقه مردم عراق است که امیدواریم زمینه آموزش و فراگیری آن در بغداد فراهم شود.

او که به واسطه مسئولیت خود تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز دارد، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران یک تجربه خوب و جذاب بود و به نظرم حجم مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران بسیار بیشتر از هر نمایشگاه دیگری است.

مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد همچنین درباره شناخت خود از شخصیت‌های زبان و ادب فارسی گفت: در میان شاعران ایرانی با اشعار خیام آشنایی دارم و برخی از آنها را حفظ هستم. همواره به‌دنبال فراگرفتن اشعار بیشتری از دیوان خیام هستم. همچنین برای تسلط بیشتر به زبان و ادب فارسی فیلم‌های ایرانی را تماشا می‌کنم، چراکه در مکالمه من تاثیر مثبت خواهد داشت. بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از بیست‌ودوم شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» آغاز به کار کرد و تا یکم مهر (1403) به کار خود ادامه خواهد داد.

24357

کد خبر 1959830