شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس من | انتقاد از ترویج بی‌حجابی در تبلیغات اینترنتی شرکت‌های دارای مجوز

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | انتقاد از ترویج بی‌حجابی در تبلیغات اینترنتی شرکت‌های دارای مجوز

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار جریمه کسب و کارهای مروج بدحجابی شده اند.

سردبیر این سوژه کاربری از شهر قم است که خود در زمینه فضای مجازی فعالیت دارد.

وی در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس،‌گفت: چندی است که شاهد رواج بدحجابی و استفاده تبلیغی از زنان در تبلیغات فضای مجازی هستیم.

وی ادامه داد: این امر حدودا 10 سال پیش دیده می شد و اخیرا طی یک تا 2 سال اخیر بار دیگر رواج یافته است که نمونه اخیر آن استفاده ابزاری از یک خانم در تبلیغ بستنی بود که با آن برخورد شد.

سردبیر این سوژه گفت: در نتیجه این وضع، امروز می بینیم که پلتفرم های انتشار ویدئو، سایت های هاستینگ سرور و فروش دامنه، شبکه های اجتماعی، سایت های رسمی شرکت ها و سایت های سرگرمی از تبلیغاتی استفاده می کنند که به شکل محسوس مروج بدحجابی و بی حجابی هستند و این امر عادی شده است.

وی افزود: مشکل این است که نظارتی که بر محتوای تبلیغات در سازمان صدا و سیما است بر محتوای تبلیغات در فضای مجازی نیست و حتی شرکت های رسیمی و دارای مجوز محتوایی که نمی توانند در رسانه های رسمی منتشر کنند را با مدل دلخواه خود و بعضا بی حجاب و بدحجاب در سایت های خود یا رسانه های فضای مجازی نشر می دهند.

سردبیر این سوژه با تاکید بر ضرورت شفاف شدن مقررات و حدود تبلیغات در فضای مجازی گفت: در این زمینه نیاز به دو رویکرد داریم؛ نخست وضع قانون برای محتوای تبلیغی در فضای مجازی است تا خط قرمزها مشخص باشد و دوم اعمال نظارت، تا در صورت رعایت نکردن مقررات و خط قرمزها با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بدحجابی

فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس من بی حجاب آپارات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | انتقاد از ترویج بی‌حجابی در تبلیغات اینترنتی شرکت‌های دارای مجوز 2
فارس من | انتقاد از ترویج بی‌حجابی در تبلیغات اینترنتی شرکت‌های دارای مجوز 3