جمعه 10 فروردین 1403

فارس من | علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی با وجود نداشتن مجوز از سوی بانک مرکزی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی با وجود نداشتن مجوز از سوی بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزایش هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها خبری است که طی هفته های گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است.

در پیامک ارسالی این بانک‌ها آمده است: «مشتری گرامی: از ابتدای سال 1401 باتوجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک براساس تعداد پیامک واریز و برداشت کلیه حساب های شما نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیامک 900 ریال اخذ خواهد شد.»

این اقدام بانک‌ها درحالی رخ داده است که قیمت هر پیامک فارسی در سال 1401 برای سیم کارت دائمی 8.9 توامن و برای سیم کارت اعتباری همراه اول: 10.6 تومان و سیم کارت دائمی ایرانسل، 9.9 و سیم کارت اعتباری 11.6 تومان تعیین شده است.

* بانک مرکزی بخشنامه‌ای برای افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان نداشته است

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان نداشته است.

وی ادامه داد: پیرو انتشار برخی گزارش ها در مورد بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان، به اطلاع می‌رساند بانک مرکزی هیچگونه بخشنامه‌ای در این زمینه نداشته است.

سخنگوی بانک مرکزی تاکید کرد: آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص، آذر 1399 صادر شده و همچنان معتبر و لازم الاجراست.

* علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی چیست؟

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس، در سامانه فارس من پویشی با عنوان «علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی چیست؟» ثبت کرده اند که در متن این پویش آمده است: «جدیداً پیامکی از طرف بانکی به مشتریان ارسال می‌شود که طبق تعرفه های جدید اپراتورها و بخشنامه بانک مرکزی از ابتدای سال 1401 بابت هر پیامک ارسالی 900 ریال از مشتریان کسر خواهد شد، حال سوال این است که چگونه و با چه معیاری هر پیامک حدود 10 برابر بیشتر از تعرفه های موجود برای مشتریان آب می‌خورد؟»

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

بانک مرکزی

پیامک بانکی گران شدن پیامک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی با وجود نداشتن مجوز از سوی بانک مرکزی 2