پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر کرمان از مرز 80 هزار دانشجو گذشت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر کرمان از مرز 80 هزار دانشجو گذشت

کرمان - رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از 82 هزار فارغ التحصیل داشته است.

کرمان - رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از 82 هزار فارغ التحصیل داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در 14 دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 10 دانشکده در کرمان و 4 دانشکده اقماری نیز در سایر نقاط استان در حال فعالیت هستند.

اکبری فرد ادامه داد: در سال جاری 1335 دانشجوی جدیدالورود کارشناسی ارشد و 144 دانشجوی جدیدالورود دکتری در دانشگاه باهنر تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

وی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر از ابتدا تاکنون را 82373 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 591 عضو هیأت علمی در دانشگاه باهنر کرمان مشغول به تدریس می‌باشند که از این تعداد، 150 استاد تمام، 250 دانشیار، 150 استادیار و 41 مربی مشغول به تدریس در دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

حضور 16 استاد دانشگاه باهنر در جمع دانشمندان جهانی

علیرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنر نیز با اشاره به حضور شانزده استاد دانشگاه باهنر در جمع دانشمندان یک درصد و دو درصد جهان، اظهار کرد: قرار است هیأتی از دانشگاه نیژنی روسیه در دانشگاه باهنر کرمان حضور یافته و طبق تفاهم انجام شده، مرکز آموزش زبان روسی را در دانشگاه باهنر افتتاح خواهند کرد.

وی همچنین یادآورشد: قرار است مرکز زبان فارسی در دانشگاه نیژنی روسیه افتتاح شود.

سعیدی با اشاره به درآمد پانزده میلیارد تومانی دانشگاه باهنر کرمان از مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه ادامه داد: در این رابطه شرکتهای مرکز رشد دانشگاه ارتقا پیدا کرده اند.

وی افزود: هم اکنون بیست و یک نشریه علمی پژوهشی در دانشگاه باهنر منتشر می‌شود.