جمعه 10 فروردین 1403

فتح‌الله‌زاده: این استقلال با وجود سلطانی‌فر هم قهرمان می‌شد

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

علی فتح‌الله‌زاده در مورد تحریم برنامه فوتبال برتر از سوی استقلالی‌ها و اختلافات داخلی در این باره گفت: با توجه به قهرمانی تیم نیازی به این کار نبود که باشگاه استقلال با کسی درگیر شود. الان وقت لذت بردن هواداران است و باید خوشحالی کرد. نباید کام شیرین هوادار با این مسائل تلخ شود. باید به این قهرمانی که با رکورد بدون باخت ثبت شده افتخار کنیم. این موفقیت حاصل تلاش مدیریت، کادرفنی و بازیکنان است به خصوص فرهاد مجیدی.

به گزارش تابناک ورزشی، مدیرعامل پیشین استقلال تأکید کرد: از پیشکسوتان استقلال هم این انتظار را دارم که در چنین شرایطی پیگیر این مسائل نباشند. اگر هم احمدی مجری برنامه حرفی زده نباید دلگیر شوند. شاید او هم تابع یکسری احساساتش صحبتی کرده باشد. باید خیلی بزرگتر به مسائل فکر کنیم. نباید بگذاریم چنین حواشی قهرمانی استقلال را زیر سؤال ببرد. یکی از دلایل مهم موفقیت امسال استقلال دوری از حاشیه‌ها بوده است. این تیم امسال کارش را با آرامش انجام داد و الان دست در دست هم باید به این مقام افتخار و برای سکوهای قهرمانی بیشتر تلاش کنیم.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه مجیدی با این قهرمانی خاطرات بدش با استقلال که با جدایی‌های غیر منتظره مصادف می‌شد را جبران کرد، گفت: همه این اتفاقات برای مجیدی تجربه خوبی شده است. اگر دو سال پیش پختگی امروزش را داشت دو روز مانده به فینال حذفی با مدیریت باشگاه وارد بحث نمی‌شد و اکنون می‌توانست دومین جام را در تالار افتخاراتش داشته باشد. امسال مجیدی مشکلاتش را به خوبی تحمل کرد و به او بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم. او قهرمانی کم نظیری را بدست آورد و امیدوارم در سال‌های بعد هم موفق شود.

وی در خصوص اینکه خیلی از استقلالی‌ها تغییر قهرمان لیگ را به تغییر وزیر ورزش ارتباط می‌دهند، گفت: به نظر من امسال خود باشگاه استقلال باعث شد تا قهرمان شوند و حتی اگر وزیر قبلی (سلطانی‌فر) هم بود نمی‌توانست جلودار این تیم قوی باشد. استقلال فعل خواستن را به خوبی صرف کرد. ضمن اینکه پرسپولیس هم دچار مشکلات درونی بود و این موضوع باعث شد لطمه بخورند.

فتح‌الله‌زاده در مورد کُری‌هایی که بین پیشکسوتان و هواداران استقلال و پرسپولیس بابت قهرمانی‌های سرخپوشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکسری مسائل در موفقیت باشگاه‌ها دخیل است. به هر حال انتخاب مدیران استقلال بر عهده آقای سلطانی‌فر بود و واقعا در دوره‌ای که وزیر بود مدیران ضعیفی را برای استقلال انتخاب کرد. انتخاب های او بوده اما با این حال نباید از این موضوع هم گذشت که پرسپولیس با تلاش بازیکنان و کادرفنی‌اش به قهرمانی رسید. بار هم می‌گویم وزرا نباید در کارهای ریز باشگاه‌ها دخالت و خود را وارد حاشیه کنند.

مدیرعامل پیشین استقلال یادآور شد: آقای سعیدلو هم پرسپولیسی بود اما هیچ‌گاه دخالت نمی‌کرد. سلطانی فر هم دخالت نمی‌کرد اما به نظرم وقتی شائبه‌ها مطرح می‌شد خوشش می‌آمد که در موردش این صحبت‌ها می شود. افراد مسئول و بزرگ در همه چیز باید دقت کنند. مثلاً آقای آذری جهرمی (وزیر پیشین ارتباطات) گفته پرسپولیس 5 بر صفر از استقلال بابت قهرمانی‌ها جلو بوده و حالا نتیجه 5 بر یک شده است. بله آقای جهرمی! هر کسی را با عقل و درایتش می‌شناسند. شما درست می‌گویید چون نگاه‌تان لیگ داخلی است اما استقلال به دنبال ستاره سومش در آسیا است. اگر آنها کُری می‌خوانند ما هم بلدیم که کُری بخوانیم اما اینکه در این کار همدیگر را به لجن بکشیم زشت است. من سال‌ها با عابدینی کُری می‌خواندم اما هیچ‌گاه دو طرف به تیم‌های هم و هوادارانمان بی‌احترامی نکردیم. رقابت در کنار احترام معنا دارد. قرار نیست در این کُری‌ها حرمت و ریشه هم را نشانه بگیریم. امیدوارم پرسپولیس دوباره به روزهای خوبش برگردد و در کنار استقلال با هم قوی باشند چون اگر این دو قوی باشند تیم ملی هم قدرتمند خواهد بود.

منبع: تسنیم