یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فتنه 88 سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی‌های داخلی بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فتنه 88 سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی‌های داخلی بود

حجت ذوالفقاری: فتنه 88سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی‌های داخلی بود که حدود 240 روز ایران اسلامی را درگیر خود کرده بود. فتنه ای سهمگین، کم سابقه یا حتی بی سابقه که می توانست هر حکومتی را به زانو در آورد؛ اما این فتنه با حضور مردم خاموش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت ذوالفقاری مسئول نظارت و تائید صلاحیت مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر و فعال سیاسی استان بوشهر به مناسبت روز 9 دی ماه به گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپاس پرداخت.

سپاس: به نظر شما عوامل بوجود آورنده فتنه 88 چه بود؟

فتنه 88سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی‌های داخلی بود که حدود 240 روز ایران اسلامی را درگیر خود کرده بود. فتنه ای سهمگین، کم سابقه یا حتی بی سابقه که می توانست هر حکومتی را به زانو در آورد؛ اما این فتنه با حضور مردم خاموش شد.

سپاس: آیا در سال 88 شاهد پدیده نفوذ بودیم؟

بی شک دشمن همیشه جهت ایجاد فتنه از دو اهرم خود استفاده می نماید اول: رسانه، دوم: عوامل داخلی اعم از جریانهای مقابل نظام و خود سلبریتی از هر نوعی.

یک نمونه که خود گواه بر صحت این موضوع می باشد اظهارات محمدعلی ابطحی می باشد که وی گفت تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که درآن لشکرسازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم درکف خیابان درآن موجود بود.

سپاس: بسیجیان و سپاه در برابر فتنه چه نقشی ایفا کردند؟

یکی از فعالیت های سپاه در مقابله با جنگ نرم و فتنه ها، افشاگری در خصوص برنامه های دشمنان بوده است که در این زمینه، سپاه پاسداران اقدامات زیادی انجام داده است و شاید یکی از مهمترین دلایل تهاجم به سپاه در فتنه سال 88، اقدامات سپاه در بصیرت افزایی به مردم بوده است.

هنگامی که فتنه گران به دنبال اخلال در امنیت ملی بودند سپاه با مجوز شورای عالی امنیت ملی وارد حوضه شد و توانست امنیت را به طور کامل برقرار کند.

بنابراین طی رصد و تلاش های شبانه روزی سبز پوشان ولایت رابطه های رسانه های خارجی و سفارتخانه های اروپایی در فتنه 88 از سوی سپاه پاسداران شناسایی و به عنوان ضابط قوه قضاییه با این فتنه گران برخورد مناسب صورت گرفت و توطئه های آنان خنثی شد.

سپاس: 9 دی چگونه شکل گرفت؟

9دی روز تجدید امت با ولایت بود، ملتی که ولایت مدار، و چشم وگوششان به دهان ولی فقیه امام خود می باشند و مصداق عینی این موضوع فتنه 88 است که این روزها در آستانه 9دی با نگاهی دوباره می توان تاثیر تمام عیار حفظ انقلاب را در این حلقه اتصال میان مردم و ولایت شاهد بود.

یادمان نمی‌رود روزهایی که فتنه گران و اربابانشان آنقدر گستاخ شدند و باحماقتی از جنس نگاه مادی به انقلاب اسلامی و با ایجاد دوقطبی سیاسی در کشور به خیال باطلشان کار را تمام شده می دیدند و شروع به توهین به مقدسات حوادث محرم 88- و اهانت به ولایت کردند و در مقابل این عمل شنیع, رفتار علی وار رهبر معظم انقلاب در روشنگری وقایع و «این عمار» های بصیرت گونه ایشان آنچنان در دل و قلب مردم انقلابی کشور عزیزمان نشست که حماسه 9 دی آفریده شد البته بگذریم از بی بصیرتی برخی از خواص پرادعا و این روز نشان داد که هنوز هم سه ضلع اساسی انقلاب در کنار استوار هستند و حلقه اتصال میان مردم و ولایت پیوندی ناگسستنی است.

پیوندی مستحکم از جنس بصیرت...

سپاس: استان بوشهر در حوزه نفوذ در چه وضعیتی است؟

بی شک از خباثت ها و خیانت های دشمن جهت ضربه زدن به این نظام نباید غافل شد جهت شهرهاواستان ها است ولی پرداختن به این موضوع در حیطه سربازان گمنام آقاامام زمان (عج) می باشد.

سپاس: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نقش جوانان در اغتشاشات اخیر کشور چیست و آیا مسئولین به این قشر بها داده اند؟

مقام معظم رهبری بارها خطاب به بسیجیان فرمودند که باید در وسط میدان باشند تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند الاایحال معظم له همه را به جهاد تبیین فراخواندند

اگر شما حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند... هرجور دلش می‌خواهد. توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید، 180 درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.

پایان خبر /

فتنه 88 سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی‌های داخلی بود 2