یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فدراسیون کمک کند سهمیه 200 متر بیخ گوش است / مریم طوسی قهرمان مسابقه معتبر SAC آمریکا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فدراسیون کمک کند سهمیه 200 متر بیخ گوش است / مریم طوسی قهرمان مسابقه معتبر SAC آمریکا

مریم طوسی ملقب به دختر باد بعد از درخشش و رکوردشکنی در جایزه بزرگ آفریقای جنوبی حالا در آمریکا قهرمان شد.

به گزارش ورزش سه؛ مریم طوسی که دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهای معتبر "ام تی SAC" آمریکا در استادیوم هیلمر شهر سن آنتونیو ایالت کالفرنیا بود با ثبت رسمی رکورد 23 ثانیه 35 صدم در رقابت 200 متر جایزه بزرگ آفریقای جنوبی که بعد از 11 سال رکورد ملی ایران و متعلق به خودش را نیز ارتقا داد توانست جواز حضور در این رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده 200 متر "فینال یک" شود.

رقابتهای 200 متر مسابقه معتبر "ام تی SAC" در سه سطح یک، دو و سه برگزار می شود که در سطح یک دونده هایی که رکورد شخصی رسمی ثبت شده آنها در فدراسیون جهانی دو و میدانی بین 22 ثانیه و 80 صدم تا 23 ثانیه و 40 صدم باشد حق حضور دارند که مریم طوسی توانست در روز مسابقه با رکورد 23 ثانیه و 60 صدم به مقام قهرمانی برسد.

امتیاز این رقابتها که یکی از بزرگترین رقابتهای سالانه آمریکا و دارای رنک جهانی محسوب می شود و در سطح E دنیا برگزار می شد، بصورت کامل به مریم طوسی تعلق گرفت و جالب اینکه در حال حاضر او در رنکینگ دونده های زن 200 متر آسیا در جایگاه نخست قرار دارد که می تواند برای دو و میدانی ورزش کشورمان بسیار با اهمیت باشد.

مریم طوسی هفته آینده از آمریکا به امارات و دبی می رود تا در رقابت مهم "تور برنزی" که دارای سطح C دو و میدانی فدراسیون جهانی است حضور یابد.

تلاش این دونده 34 ساله که دو مدال طلای داخل سالن آسیا را در کارنامه دارد و اولین دونده سرعتی زن تاریخ ورزش ایران به شمار می رود که مدال طلای قاره کهن را برای کشورمان در ماده های سرعتی دو و میدانی به ارمغان آورده برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس است که برای تحقق آن باید 200 متر را 22 ثانیه و 57 صدم بدود.

در حال حاضر به غیر از رقابت مهم 14 اردیبهشت مریم طوسی در 200 متر دبی، این دونده چهار مسابقه دیگر هم در پیش دارد که بی شک نیاز به حمایت مستقیم فدراسیون دو و میدانی کشورمان برای کسب سهمیه المپیک است.

مریم طوسی تا امروز با ملیت و پرچم ایران، حفظ موازین و قوانین ورزش کشور و حجاب اسلامی در تمامی رقابتهای سال 2024 میلادی در کشورهای آفریقای جنوبی و آمریکا حضور یافته و تمام هزینه ها سرسام آور را از جیب شخصی خود پرداخت کرده و جالب اینکه بعد از 11 سال موفق شده رکورد 200 متر ایران را نیز جابجا کند.

پوریا تابان

فدراسیون کمک کند سهمیه 200 متر بیخ گوش است / مریم طوسی قهرمان مسابقه معتبر SAC آمریکا 2