دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس منتشر شد

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران از انتشار فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور خبر داد.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران از انتشار فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی عبداللهی دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران اظهار داشت: معاونت فرهنگی هنری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس را منتشر کرد. از این رو شاعران ساکن استان تهران می‌توانند تا 31 شهریورماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عبداللهی، شاعر و پژوهشگر شعر آئینی با اشاره به گروه‌های شرکت‌کننده هم تصریح کرد: بزرگسالان و نوجوانان می‌توانند در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران شرکت کنند.

عضو شورای عالی شعر بسیج هنرمندان کشور با اشاره به شرایط عمومی آثار تولیدی و اینکه اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد، تاکید کرد: با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

به گفته دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران، اشعار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

عبدالهی در ادامه گفت: اشعار در هفت بخش عمومی شعر دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، به طور جداگانه داوری و جوایز اهدا خواهد شد. اشعار برتر هر هفت بخش ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم اختتامیه متعاقباً اعلام خواهد شد.

شاعران می‌توانند اشعارشان را به شماره واتس اپ 09356266472 و یا به آدرس سایت www.IRANRHDM.IR ارسال کنند. دبیرخانه مرکزی کنگره نیز در معاونت فرهنگی هنری باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار دارد.