دوشنبه 23 مهر 1403

فراخوان مقاله برای توانمندسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد منتشر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فراخوان مقاله برای توانمندسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد منتشر شد

تهران - ایرنا - سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران فراخوان نگارش مقاله در حوزه توانمندسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد را منتشر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، این سازمان در نظر دارد با توجه به الزامات مندرج در جزء سه بخش ث ماده 80 برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور مبنی بر صیانت، توانمندسازی، آموزش، حرفه و مهارت‌آموزی و در نهایت ضرورت بازگرداندن معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی به خانواده و چرخه زندگی سالم، اقدام به راه‌اندازی و شروع به کار مجدد مراکز بهاران در سطح مناطق 22گانه کند.

سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با توجه به فعالیت این مراکز طی چند سال گذشته و با اولویت و تمرکز ویژه و با اجرای طرح انضباط شهری مجموعه‌هایی از اقدامات کالبدی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و با اولویت رسیدگی به وضعیت معتادان، کارتن‌خواب‌ها، ضرورت اصلاح و بازبینی پروتکل و دستورالعمل اجرایی، نسبت به دریافت مقالات علمی کاربردی در محورهای ذیل اقدام می‌کند.

تحلیل سیاست‌های موجود در حوزه بازتوانی معتادان در مراکز بهاران، تحلیل سیاست‌های موجود در حوزه بازتوانی در سایر مراکز توانمندسازی معتادان، مطالعه تطبیقی سیاستگذاری اجتماعی در حوزه بازتوانی معتادان متجاهر در سایر کشورها، ارائه مدل تامین مالی و اقتصاد مراکز بازتوانی معتادان و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در توانمندسازی معتادان بهبودیافته از محورهای مقاله است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا دهم تیرماه امسال از طریق info.swsc@tehran.ir ارسال کنند.

همچنین این سازمان از مقالات برتر که قابلیت بهره‌برداری از آنها در سند و پروتکل جامع مراکز بهاران را داشته باشد، به صورت ویژه تقدیر خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از محورهای مقاله در حوزه توانمندسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد، سوابق مراکز بهاران و بهره‌گیری از مستندات پیشین برای پژوهش و تالیف مقالات می‌توانند به تارنمای swsc.tehran.ir مراجعه کنند.

17 مرکز مهارت آموزی و کارآفرینی ویژه معتادان بهبودیافته در تهران فعالیت می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*
فراخوان مقاله برای توانمندسازی افراد بهبودیافته از اعتیاد منتشر شد 2