جمعه 28 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

مطابق داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور و تهران به ترتیب 48 و 51.4 درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

سردار سلیمی همچنین به آمار‌های تصادفات و جان باختگان سوانح جاده‌ای در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع 10 استان کشور 56 درصد جان باختگان سوانح را به خود اختصاص می‌دهند.

مازندران 10 هزار و 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران بودجه سال آینده را ارائه داد. نکته جالب در سخنرانی امروز شهرداری تهران نداشتن اطلاع دقیق از بودجه شهرداری تهران بود. معاونان شهرداری هم در پاسخ به سوال زاکانی در بیان اعداد بودجه مشکل داشتند.

در درگیری شبانه ماموران پلیس با سارقان مسلح در چابهار 2 مامور فراجا به صورت سطحی مجروح شدند.

یخ زدگی معابر، برودت هوا و بارش برف مدارس تعدادی از شهرستان‌ها و بخش‌های آذربایجان شرقی را در روز دوشنبه (فردا) غیرحضوری کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به تعرفه‌های غیرواقعی، نسبت به کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هشدار داد.

شرکت بین‌المللی تجزیه و تحلیل سفر‌های هوایی با تحلیل دقیق رفتار مسافران برآورد می‌کند که در سال‌جاری گردشگران هفت روند اصلی را دنبال خواهند کرد که دو سبک سفر‌های خانوادگی و در عین حال در مدت زمانی طولانی‌تر به سبک موردعلاقه و محبوب مسافران تبدیل خواهد شد.

تازه عروس خطاب به همسرش گفت: تو از اعتماد من سوء‌استفاده کردی. من طلاق می‌خواهم. خدا می‌داند قرار است چند تا دختر دیگر به من پیام بدهند و راز‌های مگویی را فاش کنند. آقای قاضی لطفاً حکم طلاق ما را صادر کنید من دیگر حتی یک لحظه هم نمی‌توانم با یک آدم متقلب زندگی کنم

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور، نفوذ جریانات سرد شمالی و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل خبر داد.

بر اساس متن نهایی مصوبه مجلس که چند بار با اظهار نظر رئیس و نمایندگان مجلس از آن ابهام‌زدایی شد، شاغلان فعلی و آتی اقتصاد ایران مأموریت دارند برای جبران ناترازی مالی صندوق‌های بازنشستگی، از چند ماه تا چند سال، حق بیمه بیشتری بپردازند. بر اساس مصوبه مجلس، بیمه‌پردازان به ازای هر سالی که تا زمان بازنشستگی آن‌ها باقی‌مانده، باید مقدار بیشتری خدمت کنند و در فاصله دورتری بازنشسته شوند.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اینکه به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و بانکی نیست به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی‌ای با شماره شخصی با شما تماس نمی‌گیرد و تماس‌هایی که این موارد را از شما درخواست می‌کنند، قطعاً کلاهبرداری است. مردم به هیچ عنوان کد‌های ورود به نرم‌افزار‌های بانکی و غیربانکی خود را در اختیار افراد ناشناس...

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار و کارگاه تولید کفش در خیابان خیام خبر داد.

مرد جوان که یک میلیارد تومان به دوستش قرض داده بود وقتی متوجه شد به پولش نمی‌رسد با دعوت مرد بدهکار به خانه اش او را به قتل رساند و با کمک برادرش جسد را در سطل زباله رها کرد.

موزه‌های ایران برای اولین بار نیست که گرفتار دستبرد می‌شوند؛ این سرقت‌ها از دهه 60 با سرقت از لوح هخامنشیان از موزه ملی آغاز می‌شود.

وضعیت وخیم پزشکی را می‌توان از تعداد افراد داوطلب برای دستیاری تخصصی (رزیدنت‌ها) دید. چند سال پیش بود که رقابت کامل در امتحانات این مرحله وجود داشت. حتی برخی پارتی‌بازی و تقلب می‌کردند - که باعث تاسف بود -، ولی اکنون علاقه‌ای برای شرکت در آزمون مربوط وجود ندارد و گفته می‌شود 800 صندلی آن حتی در رشته‌هایی که مطابق رده‌بندی لوکس محسوب می‌شود نیز خالی مانده است.