پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

وزش باد در تهران از دیشب باعث حرکت آلاینده‌ها به جنوب شهر شده است.

مهدی کیوان، اصفهان‌شناس و تاریخ‌پژوه با اشاره به وجود سه لایه فرهنگی در هر جامعه‌ای ازجمله ایران، این لایه‌ها را چنین توضیح می‌دهد: لایه اول، لایه ملی است که تاریخچه بسیار طولانی دارد و البته من به این نتیجه رسیده‌ام که ما هنوز نه دولت ملی داریم و نه ملت ملی، بلکه مردمی با خاطراتی مشترک هستیم. دومین لایه، لایه دینی است که نباید آن را صرفاً به معنای مذهب نگریست، بلکه دین به معنای پای‌بندی...

آدم‌ها وقتی برای اولین بار بحث‌های فلسفی درباره اراده آزاد را می‌شنوند دود از کله‌شان بلند می‌شود و البته حق هم دارند، زیرا متفکرانی که منکر اراده آزادند با جدیتِ تمام می‌گویند هیچ‌کس، به معنای واقعی کلمه، هیچ‌کدام از اعمالش را انتخاب نمی‌کند و طرفداران اراده آزاد معتقدند اعمال ما «تعین‌یافته» نیستند و ما در انتخابشان آزادیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دارو و تجهیزات پزشکی همواره برای سیستم‌ها هزینه‌بر است و اگر پزشک خانواده را اجرایی کنیم، می‌توانیم مصرف را کنترل کنیم.

نماینده معلمان غیررسمی، گفت: در نظر گرفتنِ ضریب در آزمون برای معلمان کمترین کار است، اما با همین موضوع هم مخالفت می‌شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز وضع دارو دچار مشکل است، گفت: بنظر ما امروز هم تخصیص و هم هزینه اشکال دارد و در نتیجه امروز بیمه‌ها به نوعی دچار مشکل هستند و بدهی بیمارستان‌ها نیز با مشکلاتی مواجهند و از سوی دیگر نیز برخی کار‌های فوریتی که باید انجام شود، انجام نمی‌شود؛ ما این وضعیت را نتیجه یک ناهماهنگی در کار می‌دانیم.

با وجود اینکه پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما بار‌ها اعلام کرده است «درِ رسانه ملی به روی همه باز است»، اما به گفته محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیئت مدیره خانه سینما روی آنتن شبکه یک در برنامه «جام‌جم»، فهرست ممنوع‌الفعالیت‌های سازمان صداوسیما کم نیست و با وجود اینکه مدیران می‌گویند در به روی همه باز است، اما تعدادی هنرمند امکان ورود به آن را ندارند.

آسمان تهران فردا (20 دی) قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (21 دی) نیمه‌ابری، گاهی وزش بادشدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش باران و احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ماموران انتظامی با لباس شخصی برای تامین امنیت در 200 پارک و بوستان پایتخت مستقر شده‌اند.

یک تپه باستانی در شهر ری با قدمت احتمالی تاریخی اسلامی در سکوت تخریب شده است. تاکنون کسی پاسخگوی این اتفاق نبوده و مسئولیت حکم تخریب آن را رسما نپذیرفته است. گفته می‌شود این تپه با وجود قدمت تاریخی که دارد، در فهرست میراث ملی ایران ثبت نبوده و بر همین اساس، مجوز تخریب آن صادر شده است.

فیلم قهرمانی تختی در المپیک از آرشیو کمیته بین‌المللی المپیک منتشر شد.

زهرا مینویی، وکیل مهدی یراحی نوشت: موکلم آقای مهدی یراحی بر اساس رأی صادره از «شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران» در مجموع به «2 سال و 8 ماه حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق تعزیری» محکوم شدند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی سیستم پیامکی شیرخشک جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از کد ملی نوزاد و یا دریافت هزینه بیشتر، خبر داد و گفت: پیامک‌های شیرخشک به منظور اطلاع رسانی از میزان سهمیه باقیمانده، برای سرپرست نوزاد ارسال می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: پرونده تخلف یک شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول در تعزیرات رسیدگی شد.

شماری از خشکی‌های جهان به دلیل گرمایش جهانی و آب شدن یخ‌ها به زیر آب خواهند رفت.

سعیدی مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی کرمان از افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان خبر داد و اظهار داشت: با شهادت «سید میثم حسینی» تعداد شهداء این حادثه تروریستی به 93 نفر رسیدند.