چهارشنبه 4 مهر 1403

فرانسه ادعای تبانی با ایران در جام جهانی فوتسال را رد کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فرانسه ادعای تبانی با ایران در جام جهانی فوتسال را رد کرد

پس از پیروزی چهار بر یک تیم ملی ایران مقابل فرانسه در مرحله یک‌هشتم جام جهانی 2024 ازبکستان، فرانسه هدف اتهاماتی مبنی بر «تبانی» قرار گرفت.

پس از نیمه نخست بی‌روح این بازی، فرانسه که به تعبیر برخی تیم‌ها و افراد گل اول را به شکلی کودکانه دریافت کرده بود، در پایان به راحتی مقابل ایران شکست خورد. مساله‌ای که خشم تیم‌ها را برانگیخت و برخی از آنها شکایت خود را نیز تقدیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) کردند.

فیفا در بیانیه‌ای دراین‌باره نوشت: از شکایت تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتسال به میزبانی ازبکستان در ارتباط با دیدار گروه F بین فرانسه و ایران، مطلع هستیم. مادامی که این روند (شکایت‌ها) ادامه دارد، اظهارنظر دیگری نخواهیم کرد.

رافائل رینا، سرمربی تیم ملی فرانسه دراین‌باره گفته است که پلن بازی با هدف جلوگیری از دریافت اخطار و مصدوم شدن بازیکنان برنامه‌ریزی شده بود. وی افزود: مسئولیت تسلط بر بازی به عهده ایران بود. هدف اصلی ما این بود که اخطار نگیریم و مصدوم ندهیم.

با توجه به اینکه هم ایران و هم فرانسه پیش از آن بازی به مرحله بعد صعود کرده بودند، نتیجه نهایی فرانسه را به مصاف تایلند فرستاد و ایران را مقابل مراکش قرار داد. فرانسوی‌ها احتمالا در نیمه‌نهایی برابر پاراگوئه قرار می‌گیرد و شاگردان وحید شمسایی در ایران نیز احتمالا باید به مصاف برزیل بروند.

میگل رودریگو، سرمربی تیم ملی تایلند با حمله به تیم‌های ایران و فرانسه، درباره این بازی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ایران و فرانسه (هم مربیان و هم بازیکنان‌شان) به یک اندازه ورزش محبوب مرا بی‌اعتبار کردند.

فالکائو، ستاره اسبق تیم ملی برزیل نیز بدون ارائه هیچ مدرکی، مدعی شد: در این بازی به وضوح از همان دقیقه اول تبانی شده بود!