سه‌شنبه 3 مهر 1403

فردا از 100 دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فردا از 100 دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود

معاون شهردار تهران گفت: فردا از 100 دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: فردا از 100 دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اضافه شدن 100 دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر تک‌کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: قسمت عمده‌ای از قراردادهای شهرداری تهران برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی تعداد ناوگان مورد نیاز شهر تهران در شرایط عادی بیش از 7 هزار اتوبوس است، گفت: تعداد اتوبوس شاغل تهران در حال حاضر 2100 دستگاه است که امیدواریم با تحقق قراردادهای منعقد شده از سوی شهرداری تهران و کمک دولت، تعداد قابل توجهی را تا پایان امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دوره ششم مدیریت شهری برای تأمین ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: به طور کلی در این دوره قرارداد خرید 3477 دستگاه انواع ناوگان اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون منعقد شد که تاکنون 1086 دستگاه تحویل شده است.

وی با اشاره به رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس جدید افزود: مدل این اتوبوس‌ها عقاب افشان و اسنا است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به‌کارگیری خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید برای نوسازی ناوگان شهر تهران، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های فعال نیز به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: از ابتدای مدیریت فعلی شهری تاکنون، 511 دستگاه به طور کامل بازسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق قراردادهای بسته شده برای خرید اتوبوس‌های جدید، تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران اتفاق بیفتد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: بخش اول اتوبوس‌های برقی از قرارداد خرید 2500 دستگاه با کشور چین نیز به بندر رسیده و امیدواریم تا پایان مهرماه رونمایی و به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه شود.