دوشنبه 23 مهر 1403

فردا دوم خرداد، نماز جمعه در پردیس برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فردا دوم خرداد، نماز جمعه در پردیس برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس گفت: وضعیت کرونا در شهرستان پردیس سفید اعلام شده و فردا نماز جمعه با رعایت تمام نکات بهداشتی، پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می شود.

عبدالعظیم رضایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مصلی نماز جمعه با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان و توسط ماموران شهرداری پردیس ضد عفونی شده و نخستین نماز جمعه پس از 12 هفته با حضور نمازگزاران روزه دار فردا اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی نمازگزاران در هنگام ورود به مصلی تب سنجی شده و همه آنها موظف به همراه داشتن و استفاده از دستکش و ماسک هستند.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همراهی شهروندان در رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: وضعیت سفید شیوع بیماری کرونا در پردیس نتیجه همراهی مردم و تلاش مسئولان است.

رضایی با اشاره به ادامه رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان، اظهار داشت: محل نشستن نمازگزاران علامت گذاری شده با اجرای اقدامات پیشگیرانه فردا نماز جمعه در پردیس به عنوان اولین شهر استان با وضعیت سفید کرونا برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد مسن و مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند تنگی نفس، مشکلات قلبی از حضور در مصلا برای اقامه نماز جمعه خودداری کنند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ضد عفونی سرویس رفت و برگشت نمازگزاران، استقرار تونل ضد عفونی کننده ازن و ایستگاه تب سنجی، توزیع دستکش و ماسک، کوتاه شدن مدت زمان برگزاری نماز جمعه برخی از تمهدیاتی است که برای پیشگیری از ابتلای نمازگزاران روزه دار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به همراه داشتن مهر و سجاده و چادر برای بانوان، خودداری از دست دادن، جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا نمازگزاران روزه دار به بیماری کرونا است.

از دیروز تا امروز 1 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 392 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 129 هزار و 341 نفر رسیده است.

در طول 24 ساعت گذشته، 66 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 249 نفر رسید و تا کنون 100 هزار و 564 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

تا کنون 746 هزار و 45 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده ودر طول 24 ساعت گذشته در 12 استان موارد فوتی صفر و در 6 استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*