جمعه 10 فروردین 1403

فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر...

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر...

پس این وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دومیدانی و... کجا هستند؟ اگر در چنین روزی به فرزانه فصیحی تبریک نگویند کی باید بگویند؟

عصر ایران؛ کاوه معین‌فر - روز گذشته در جریان مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی فرزانه فصیحی موفق شد دو بار پیاپی رکورد ملی دو 100 متر ایران را بشکند اما متاسفانه آن گونه که باید این خبر انعکاس پیدا نکرد.

فصیحی موفق شد در یک رقابت بسیار حساس و نفس‌گیر با ثبت حد نصاب 11.12 ثانیه برای دومین‌بار پیاپی در یک‌روز رکورد ملی کشورمان در ماده 100 متر را ارتقا دهد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم این مسابقات مدال نقره را به‌دست بیاورد.

بانوی دونده با ثبت این حدنصاب پس از آنکه در مرحله نیمه‌نهایی موفق شده بود با ثبت زمان 11.30 ثانیه رکورد ملی را ارتقا دهد در فینال نیز آن را مجدداً بهبود بخشید تا در یک‌روز رکورد ملی را دو مرتبه جابه‌جا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نکته عجیب و جالب توجه این است که فصیحی مدتی است با عارضه تنفسی مواجه شده و به رغم این عارضه در مسابقات حضور یافته و حتی موفق به ثبت بهترین زمان در دور مقدماتی مسابقه شده بود.

دیروز هم فرزانه فصیحی بعد از رقابت نیمه نهایی و صعود به فینال رقابت‌ها، دچار عارضه تنفسی گردید. رسیدگی به وضعیت وی در دستور کار نیروهای امدادی حاضر در محل رقابت‌ها قرار گرفت و توصیه کادر درمان، اعزام فصیحی به مرکز درمانی بود که با مخالفت ملی پوش ایرانی مواجه شد.

در پی این تقاضای وی و با تایید پزشک، قرار شد دونده ماده دوی 100 متر تیم ملی بانوان ایران با رضایت خود ترخیص شده و در رقابت فینال حضور بیابد و بعد از آن روانه مرکز درمانی شود. که اتفاقا هم مدال نقره را به دست آورد هم اینکه رکورد ملی دو 100 متر بانوان را ارتقا بخشید.

نامساعد بودن وضعیت تنفسی فرزانه فصیحی

واقعا دور از انصاف است که چنین اتفاقی به این اهمیت و با چنین شرایطی رقم خورده است اما دریغ از یک پیام تبریک! وزیر ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دومیدانی و... نباید از این اتفاق خوشحال شوند؟ نباید به رکورد شکن این بانوی ورزشکار تبریکی بگویند؟ بروید جستجو کنید ببینید در حد یک "آفرین" هم جمله‌ای پیدا می‌کنید!

چرا وقتی یک دختر ایران چنین مهمی را رقم می‌زند اصلا دیده نمی‌شود؟ چرا انعکاس آن در رسانه‌های داخل کشور تا این حد کم است؟ یا بهتر است بگوییم اصلا نیست، در هر کشور دیگری بود باید انعکاس این خبر تمام اتفاقات روز 18 مرداد را تحت الشعاع خود قرار می‌داد!

وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دومیدانی و... کجا هستند؟ اگر در چنین روزی به فرزانه فصیحی تبریک نگویند پس کی باید بگویند؟

چرا همه توجه‌ها فقط به فوتبال است و برای ورزشی مهم چون دومیدانی از هیچ کس هیچ صدایی در نمی‌آید؟ یک بازیکن معمولی فوتبال برای انتقال به یک تیم متوسط لیگ ایران میلیاردها تومان پول دریافت می‌کند که تاثیرگذاری و اهمیت او بسیار کمتر از رکورد شکنی در حد ملی است، اما کسی خبر دارد که به فرزانه فصیحی برای این رکورد شکنی پاداشی در نظر گرفته شده یا خیر؟ کسی خبر دارد اصلا پاداشی داده خواهد شد و یا چه مقدار خواهد بود؟

چرا باید در فوتبال میلونها دلار به ویلموتس (با آن کارنامه) داد اما در ورزش‌های دیگر حتی به رکورد شکنی ملی هم توجه نکرد؟!

این چشم پوشی سهوی یا عمدی بسیار خارج از انصاف است. این نکات تا این حد بدیهی است که نباید اصلا مطرح شود اما گویا بدیهی ترین اتفاقات را هم باید گوشزد کرد تا شاید مدیران و مسئولان تکانی به خود بدهند.

تماشاخانه

ببینید | باورتان نمی‌شود که چمن مصنوعی با خاک چه‌کار می‌کند

ببینید | وقتی میمون‌ها مثل گانگسترها دزدی می‌کنند / هماهنگ و برنامه‌ریزی شده

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 2
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 3
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 4
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 5
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 6
فرزانه فصیحی؛ شکستن رکورد و دریغ از یک تبریک! شرم بر... 7