شنبه 14 مهر 1403

فرزندان ایتام فاقد مسکن در زنجان تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرزندان ایتام فاقد مسکن در زنجان تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ارائه خدمات مسکن با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است و با همین رویکرد براساس برنامه‌ریزی‌ها تمامی فرزندان ایتام فاقد مسکن در استان زنجان تا پایان امسال صاحب خانه شوند.

هدایت صفری روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: در زمان حاضر بیش از یکهزار و 200 نفر از فرزندان ایتام در استان، تحت پوشش کمیته امداد هستند و هم اکنون 11 هزار و 796 حامی ایتام در امر حمایت از جامعه هدف در استان مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 234 مورد خدمت در حوزه مسکن به خانواده های تحت حمایت در استان ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات راهبرد اصلی این نهاد در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت است، گفت: خدمات اشتغال، فرهنگی و مسکن سه رکن اصلی در توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد است. صفری با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای خانواده های تحت حمایت از شاخص های اصلی در فراهم کردن زمینه درآمدزایی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف است، افزود: ایجاد فرصت های شغلی مناسب با رویکرد نوآورانه و خلاقانه و بهره گیری از ظرفیت راهبران شغلی، خیران و جهادگران کارآفرین از رویکردهای مهم کمیته امداد استان در این بخش است. وی همچنین با بیان اینکه از رویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان مردمی کردن فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی از طریق پای کار آوردن مردم به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان است، تصریح کرد: در این راستا ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله محوری، مسجد محوری، صنفی و مراکز تخصصی با هدف ارائه خدمات حمایتی، کارآفرینی، امور تحصیلی و مسکن به نیازمندان از برنامه های اجرایی این نهاد بوده و با همین نگاه تا پایان امسال تعداد مراکز نیکوکاری استان به بیش از 126 مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*