یک‌شنبه 8 مهر 1403

فرصت سفر اقتصادی با کاهش چشمگیر سفرها در پاییز

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فرصت سفر اقتصادی با کاهش چشمگیر سفرها در پاییز

سفر در فصل پاییز، پادشاه فصل‌ها، ویژگی‌ها و مزایای خاص خودش را دارد، خلوت بودن، ارزان‌تر بودن نسبت به فصل تابستان و آب و هوای معتدل برای افرادی که از گرمای تابستان فراری هستند دلایلی است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سفر تا پایان فصل تابستان صبر کرده و در فصل پاییز سفرهای خود را آغاز کنند.

رپرتاژ آگهی: با ما همراه باشید تا درباره سفر در فصل پاییز بیشتر صحبت کنیم.

چرا پاییز فصل سفر است؟

اگر به دلیل مشغله‌های کاری یا هر دلیل دیگری تا نیمه تابستان نتوانستید سفری عالی داشته باشید، ناامید نشوید؛ زیرا پاییز فرصتی فوق‌العاده برای سفر است. زمانی که تابستان تمام می‌شود و مدارس و دانشگاه‌ها شروع به کار می‌کنند و با به پایان رسیدن تعطیلات؛ کاهش چشم گیر تقاضا برای سفر و کمتر شدن قیمت بلیط هواپیما شرایط را برای تجربه سفری اقتصادی مهیا کرده است. پس چرا باید سفرهای خود را محدود به تابستان کنید؟ سفر در پاییز مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

هزینه‌ها در پاییز ارزان‌تر است

شاید متوجه شده‌اید که در تابستان قیمت همه چیز ازجمله بلیط هواپیما به‌شدت افزایش می‌یابد. اگر قصد سفر در تابستان را داشته باشید، باید از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید و همچنین بودجه‌ی زیادی در نظر بگیرید.

اما به محض اینکه جو سفر در تابستان فروکش کند، قیمت‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند و نرخ هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و پروازها به طور میانگین 35 درصد کاهش می‌یابد. دلیل این کاهش ناگهانی، ریزش توریست‌ها و کاهش رقابت برای مکان‌ها و زمان‌های سفر است.

خلوت بودن جاذبه‌های گردشگری

یکی از چیزهایی که در سفرها آزاردهنده است، این است که ببینید مردم از نقاط مختلف جهان، فقط برای گرفتن عکس به یک مکان خاص می‌آیند. در این مکان‌ها یا جاذبه‌های خاص به دلیل شلوغی و ازدحام شاید نتوانید زیبایی‌های معماری مکان‌ها را مشاهده کنید و از فضای جاذبه‌ها لذت ببرید.

اما پاییز حال و هوای خاص خود را دارد و تعداد توریست‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. وقتی در کنار یک نقطه زیبا تنها با چند نفر دیگر هستید، این فرصتی استثنایی برای لذت‌بردن از گشت‌وگذار در آن مکان و آشنایی بافرهنگ و عادات غذایی مردم محلی فراهم می‌شود. در این شرایط، می‌توانید بدون نگرانی از هجوم ناگهانی توریست‌ها، با افراد جدید آشنا شوید و از گفتگو با آن‌ها لذت ببرید.

تجربه واقعی آرامش در پاییز

اما همه چیز در ارزانی و خلوتی خلاصه نمی‌شود، در دنیای پراسترس امروز، آرامش دیگر مفهوم خود را ازدست‌داده است. استراحت و آرامش روحی کلید تمرکز بر زندگی و اصلاح سبک زندگی‌مان هستند. اما فشارهای روزمره باعث می‌شود که این آرامش را فراموش کنیم. سفر در تابستان معمولاً به‌جای آرامش، استرس و دغدغه‌های خاصی را به همراه دارد.

اگرچه این فعالیت‌ها و سرگرمی‌های تابستانی ممکن است جذاب به نظر برسند، اما به دلیل گرمای زیاد فرصت تماشای طبیعت و لذت‌بردن از لحظات آرامش‌بخش با عزیزانمان را از دست می‌دهیم. هوای خنک پاییز بهانه‌ای عالی برای پیداکردن یک مکان دنج و خلوت است تا بتوانیم در کنار عزیزانمان آسایش را تجربه کنیم. می‌توانید با دوچرخه‌سواری به سمت یک کلبه ییلاقی بروید یا پیاده‌روی کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

بهترین مقاصد سفر در پاییز

در فصل برگ‌های زرد و نارنجی، باتوجه‌به خلوت بودن جاده‌ها، می‌توان برنامه‌ریزی برای یک سفر رؤیایی را آغاز کرد. حالا بیایید با بهترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی آشنا شویم.

شمال ایران

تمامی مناطق شمال کشور به دلیل هوای بارانی و دلپذیرشان، مقصدهای مناسبی برای سفرهای پاییزی به شمار می‌روند. گزینه‌های متنوعی برای سفر در این منطقه وجود دارد که ممکن است تعداد زیادشان کمی گیج‌کننده باشد. بهترین شهرهای شمالی از نظر آب‌وهوا و زیبایی، شهرهایی مثل آمل، چالوس و سرخرود هستند. همچنین بازدید از جنگل‌های مازندران می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد.

شهر مقدس مشهد

در پاییز، مشهد نه گرمای طاقت‌فرسای تابستان را دارد و نه از سرمای شدید زمستان خبری هست. این شهر در این فصل بهترین آب‌وهوا را تجربه می‌کند و به دلیل باز شدن مدارس، خلوت‌ترین حالت خود را دارد؛ بنابراین پاییز مانند بهار، بهترین زمان برای بازدید از حرم امام رضا (ع) است.

شهر مشهد، علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع)، دارای مراکز تجاری و تفریحی متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کوه سنگی، مقبره فردوسی، آرامگاه نادرشاه و وکیل‌آباد اشاره کرد.

کویرگردی در ایران

فصل پاییز بهترین زمان برای تجربه لمس ماسه‌های نرم و تماشای آسمان پرستاره کویر است. با توجه به اینکه یک چهارم مساحت ایران را کویر و بیابان تشکیل می‌دهد، فرصت‌های زیادی برای کویرگردی وجود دارد. شما می‌توانید به کویرهایی مثل کویر مصر، مرنجاب و ابوزید مراجعه کنید.

اسپانیا

پاییز زمان مناسبی برای سفر به اسپانیا است. با بازگشت انبوه گردشگران تابستانی به خانه و نبود هوای سرد زمستانی، این فصل فرصت خوبی برای کاهش قیمت هتل‌هاست. اگر قصد سفر به اسپانیا دارید، پاییز نه‌تنها از نظر دما و آب‌وهوا مناسب است، بلکه شما می‌توانید از جشنواره‌ها و مراسم مختلف نیز در این فصل لذت ببرید.

پاریس

سفر پاییزی به پاریس، مهد فرهنگ اروپا، و قدم زدن در شب‌های بارانی این شهر می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد. در این فصل، باغ‌های پاریس جذاب‌تر از همیشه هستند و شما می‌توانید هتل‌های لوکس را با قیمت‌های مناسب‌تری رزرو کنید.

دهلی نو

جاذبه‌های دیدنی دهلی نو مانند مسجد جامع، بازار چاندنی چوک و قلعه سرخ هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. در فصل پاییز، به دلیل کاهش دما و بهبود وضعیت آب‌وهوا، تعداد گردشگران به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

کلام آخر

اگرچه سفر در بهار، تابستان و زمستان هر کدام لذت خاص خود را دارد، اما سفر در پاییز فرصتی است برای تجربه هم‌زمان عشق، نشاط و لذت از طبیعت. اگر شما فردی رمانتیک هستید، پاییز ایده‌آل‌ترین فصل برای سفر خواهد بود. در این نوشته درباره مزایای سفر در فصل پاییز صحبت کردیم. در این فصل می‌توانید بدون نگرانی از شلوغی‌ها به هر جا که می‌خواهید سر بزنید و از آرامش آن لذت ببرید.

--> اخبار مرتبط