چهارشنبه 18 مهر 1403

فرمانداران تجهیزات لازم را در اختیار قرارگاه شهید سلیمانی قرار دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانداران تجهیزات لازم را در اختیار قرارگاه شهید سلیمانی قرار دهند

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح قرارگاه جهادی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و مهار ویروس کرونا، فرمانداران شهرستان‌های 10 گانه، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار پایگاه‌های این طرح قرار دهند.

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه جهادی سلامت و محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این طرح محکم‌ترین دژ مقابله با شیوع ویروس کرونا است، برای تجهیز امکانات و ظرفیت‌ها در اجرای هرچه بهتر این طرح باید تلاش کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی یکهزار و 200 پایگاه محله‌محور قرارگاه جهادی در شهرها و روستاهای استان، تصریح کرد: تاکنون ایجاد430 پایگاه تدوین و به مرحله اجرا رسیده است و امید است با فعال شدن تمامی پایگاه‌ها در مهار و کنترل این ویروس در میان‌مدت و بلندمدت شاهد تاثیرات قابل توجه آن باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر همکاری و مشارکت در اجرای هر چه بهتر طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در همین راستا فرمانداران در شهرستان‌ها موظفند تا مکان، مهمانسرا، خودرو، نیرو و تجهیزات دولتی که در اختیار دارند را، به این طرح اختصاص دهند.

عباسی با بیان اینکه این طرح در میان‌مدت و بلندمدت تاثیر خود را به خوبی نشان می‌دهد، افزود: نباید به این طرح به عنوان یک طرح کوتاه‌مدت نگاه شود بلکه تا زمان مهار قطعی ویروس باید در حالت آماده‌باش قرار داشته باشیم و طرح‌های موجود ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*