سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرماندار بجنورد: صنوف متخلف از محدودیت‌های کرونایی پلمب می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار بجنورد: صنوف متخلف از محدودیت‌های کرونایی پلمب می‌شوند

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: با بازاریان و صاحبان مشاغلی که محدودیت‌های جدید کرونایی را، که از امروز آغاز شده است، نادیده بگیرند به جدیت برخورد شده و مغازه‌های آنان پلمب می‌شود.

غلامرضا عوض زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت های جدیدی که با توجه به مصوبه ستاد کرونا از امروز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی آغاز شده است شامل گروه های شغلی ردیف 2، سه و چهار می شود و از امروز برخی از این صنوف به صورت نیمه وقت و برخی نیز کاملا تعطیل خواهند شد.

وی با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد کرونا، به وضعیت قرمز شیوع کرونا در بجنورد اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات اخیر در بجنورد به جز واحدهای صنفی مجاز، تمام صاحبان مشاغل گروه 2 از روز 20 آبان ماه باید ساعت 18 واحدهای خود را تعطیل کنند؛ ضمن اینکه گروه‌های شغلی سه و چهار نیز به طور کامل تعطیل هستند.

عوض زاده در خصوص صنوف گروه 2 گفت: مراکز خرید، پاساژها، مراکز فروش غیر مواد غذایی، مراکز تهیه و پخت غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش نوشت افزار، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل در زمره این گروه هستند.

وی افزود: صاحبان این صنوف از 20 آبان تا 20 آذر، به مدت یک ماه باید فعالیت های خود را از ساعت 18 متوقف کرده و واحد خود را تعطیل کنند.

فرماندار بجنورد گفت: گروه های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبانسراها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلاها نیز در یک ماه آینده به کلی تعطیل بوده و برگزاری هرگونه آزمون حضوری در این مدت ممنوع خواهد بود.

وی افزود: اعمال محدودیت های گروه شغلی چهار نیز شامل ممنوعیت برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها است که این گروه شغلی نیز فعالیت های خود را باید به طور کامل به مدت یک ماه تعطیل کنند.

عوض زاده خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمام واحدهای صنفی مشمول مصوبه مزبور در بجنورد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ساعت 18 فعالیت خود را تعطیل کنند وگرنه به آنها اخطار داده خواهد شد و در صورت اصرار به تخلف پلمب خواهند شد.

وی بهترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و اظهار داشت: تا پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا به صورت کامل رعایت نشود نمی توان شاهد ریشه کن شدن این بیماری خطرناک در کشور بود.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه تاکنون به صورت پیوسته گرفتار وضعیت قرمز کرونایی بوده است.

این استان دارای 863 هرار نفر جمعیت است که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*