جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرماندار تویسرکان: سد خرم‌رود زمستان امسال آبگیری می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار تویسرکان: سد خرم‌رود زمستان امسال آبگیری می شود

همدان - ایرنا - فرماندار شهرستان تویسرکان اظهار داشت: سد «خرم‌رود» این شهرستان زمستان امسال آبگیری و سال آینده با تخصیص اعتبار به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

حسین افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سد مخزنی خرم‌رود در منطقه شمال غربی شهرستان تویسرکان واقع شده و حجم آن 8.2 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این طرح هم اینک 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: کارکرد و اهداف احداث سد خرم‌رود، تامین آب مورد نیاز مصارف کشاورزی و باغداری به ویژه باغات گردو، فعالیت های صنعتی و محیط زیستی، تامین آب آشامیدنی مراکز جمعیتی به ویژه 58 روستای پایین دست این سد است.

فرماندار تویسرکان افزود: با توجه به روان آب موجود در منطقه، احداث این سد توجیه اقتصادی دارد که اجرای آن از سال 96 آغاز شده و در یکسال گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

افشار ادامه داد: با توجه به اهمیت سد خرم‌رود به عنوان طرح اولویت دار وزارت نیرو از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان همدان، 500 میلیارد تومان برای تکمیل این سد اختصاص یافته است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل ماده 56 قانون اختصاص یافت و شرکت زیر مجموعه وزارت نیرو کارفرما و مجری این طرح است.

شهرستان تویسرکان با 104 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش، سه شهر و 104 روستای دارای سکنه است.

برچسب‌ها

پرونده خبری