پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرماندار: دفاتر تسهیل‌گری در کرمانشاه دایر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: دفاتر تسهیل‌گری در کرمانشاه دایر می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه از ایجاد هشت دفتر تسهیل‌گیری به کمک بنیاد برکت در هشت شهرک حاشیه‌نشین کلانشهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این دفاتر در راستای شناسایی افراد جویای کار آموزش‌دیده برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی دایر می‌شود.

«فضل‌الله رنجبر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به دنبال بازدیدهای مکرر استاندار کرمانشاه از محلات حاشیه‌نشین و محروم شهر کرمانشاه در چند روز اخیر، مقرر شد برای سرعت‌بخشی و رسیدگی هرچه زودتر به مشکلات این محلات دفاتر تسهیل‌گری دایر شود.

او هدف از شکل‌گیری این دفاتر تسهیل‌گری را رسیدگی به مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مشارکت خود اهالی محل دانست و گفت: وظیفه این دفاتر ابتدا شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات محله است سپس با مشارکت مردم و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادها به رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

وی توضیح داد که در طرح دایر کردن دفاتر تسهیل‌گری خود مردم نقش اصلی و برجسته را برعهده دارند.

او اضافه کرد: در دفاتر تسهیل‌گری مشکلات عمرانی در قالب فوریت اول و ضروری مانند رسیدگی به نحوه جمع‌آوری زباله‌های محل یا تعمیر و مرمت چاله‌های معابر و فوریت دوم که مشکلات عمرانی عمیق‌تر که نیاز به هم افزایی چند نهاد است، بررسی و برای رفع آن تلاش می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه یکی از مهم‌ترین وظایف دفاتر تسهیل‌گری را کمک به اشتغال افراد ماهر و آموزش دیده ساکن در محلات محروم و حاشیه‌نشین اعلام کرد و گفت: در این طرح، افراد آموزش دیده که از نظر مالی توان

راه‌ندازی شغل ندارند به کمک اهالی محل شناسایی و برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی به فرمانداری معرفی می‌شوند و پس از بررسی وضعیت، تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رنجبر در پایان گفت: دفاتر تسهیل‌گری در محلات حاشیه نشین جعفرآباد، دولت‌آباد، حکمت‌آباد، شاطر آباد، آقاجان، باغ ابرایشم، مراد حاصل و نوکان ایجاد میشود.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه سکونت دارند.

حدود 300 هزار نفر از جمعیت این کلانشهر در حاشیه شهر سکونت دارند.

شهرداری کرمانشاه در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان این کلانشهر خدمات ارائه می‌دهد.

*س_برچسب‌ها_س*