یک‌شنبه 27 خرداد 1403

فرماندار فاروج خواستار ساخت خانه جوان در این شهرستان شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار فاروج خواستار ساخت خانه جوان در این شهرستان شد

بجنورد - ایرنا - فرماندار فاروج خواستار ساخت خانه جوان در این شهرستان خراسان شمالی شد و گفت: 300 مترمربع زمین برای این منظور در سال 96 اختصاص یافته است.

مسعود صادق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از اداره کل ورزش و جوانان استان بابت به تاخیر افتادن ساخت خانه جوان شهر فاروج اظهار داشت: این شهر جزو نخستین شهرهای استان در آماده سازی و تحویل زمین برای ساخت این طرح بود.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته زمین واگذار و حتی اعتبار هم پیش بینی شده بود اما کاری صورت نگرفت بیان داشت: مدیرکل این دستگاه قول داده تا در کوتاهترین زمان عملیات اجرایی ساخت خانه جوان آغاز شود.

معاون ساماندهی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: از محل منابع اعتباری 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت خانه های جوان اعتبار پیش بینی می شد که با توجه به فعال نبودن سمن های جوانان در فاروج و محدودیت های اعتباری، برای این شهرستان در سال های گذشته رقمی در نظر گرفته نشد.

مصیب اکبرزاده اظهار داشت: امسال از همین منبع اعتباری برای شهرستان فاروج اعتبار ساخت خانه جوان با 400 متر زیر بنا پیش بینی شده است.

وی گفت: خانه های جوان شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین با هشت میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: خانه ها جوان شهرستان های گرمه، جاجرم، مانه و سلمقان و راز و جرگلان هر کدام با 6 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که به پیشرفت فیزیکی 90 تا 95 درصد رسیده و امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ساخت جوان فاروج امسال شروع و به پایان هم می رسد.

خانه های جوان کمک مناسبی برای فعالیت های اجتماعی و آشنایی با مهارت های اساسی، محلی برای تبادل افکار و توانمندی های جوانان است

یکی از اهداف خانه جوانان تمرکز بر توانمند سازی جوانان است.

بر اساس اساسنامه ای تصویب شده در وزارت ورزش و جوانان خانه های جوان در اختیار تشکل های مردم نهاد و عموم جوانان گذاشته می شود تا از حالت دولتی به مدیریت غیردولتی انتقال یابد.

از مجموع جمعیت خراسان شمالی 278 هزار نفر در گروه سنی 15 تا 29 سال هستند که از این تعداد 20 تا 25 هزار نفر در شهرستان فاروج است.

*س_برچسب‌ها_س*