دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرماندار فامنین: برداشت 25 هزار تن گندم از مزارع شهرستان پیش بینی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار فامنین: برداشت 25 هزار تن گندم از مزارع شهرستان پیش بینی می‌شود

همدان_ ایرنا _ فرماندار فامنین گفت: پیش بینی می کنیم 20 تا 25 هزار تن گندم و 12 تا 14 هزار تن جو از سطح اراضی زیر کشت این شهرستان در سال جاری برداشت شود.

به گزارش ایرنا، صمد جلیلوند روز دوشنبه در ستاد برداشت محصولات زراعی شهرستان فامنین، افزود: طرح مبارزه با آفت سن و سمپاشی علیه این آفت در سطح 25 هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به میزان پیش بینی برداشت محصول گندم از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری، اظهار داشت: سه مرکز خرید گندم در شهرستان فامنین ایجاد و فعال شده که می بایست برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که پرداخت به موقع پول کشاورزان در اولویت قرار گیرد.

«منصور خزایی» رییس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین نیز دراین جلسه گفت: با توجه به خشکسالی امسال و بارش های کم بیش از 70 درصد از دیمزارهای این شهرستان از بین رفته است.

به گزارش ایرنا، شهرستان فامنین با 40 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های ده‌گانه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

بخش کشاورزی 29 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای 692 هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و 117 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل 66 هزار و 300 میلیارد ریال است.

برچسب‌ها