چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان زنجانی ترویج می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان زنجانی ترویج می‌یابد

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان یکی از مهمترین ماموریت‌ها و رسالت‌های اداره کل استاندارد استان است که نهادینه شدن آن از ابعاد گوناگون نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از روش‌های نوین تدریس، ایجاد فضای شور و نشاط در مدارس استان و عجین شدن مباحث آموزشی و پرورشی با استاندارد فاکتور اصلی موفقیت در فرآیند آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان زنجانی موردتوجه قرار گرفته که در این راستا با همکاری کارشناسان این اداره کل و کارکنان آموزش و پرورش استان، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

این مسؤول ادامه داد: سیاست‌های اداره کل استاندارد این استان در زمینه فرهنگ‌سازی استاندارد دربین دانش‌آموزان، به ویژه در مقطع ابتدایی بوده چرا که اثربخشی بهتری را به همراه دارد.

وی اظهارداشت: همراهی و مشارکت آموزش و پرورش استان، در کنار اداره کل استاندارد، ستودنی است که این همت مضاعف و همکاری دوسویه، موجب افزایش کیفیت و راندمان کاری و بهبود فعالیت‌های این 2 مجموعه را در زمینه های مشترک خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان زنجان ادامه داد:، این اداره کل آمادگی دارد، در زمینه آموزش ضمن خدمت دبیران، طرح تعالی مدارس، استانداردسازی بوفه مدارس و نظارت برکالاهای عرضه شده در بوفه‌ها و همچنین استانداردسازی تجهیزات آموزشی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در مدارس بویژه مدارس روستایی و دورافتاده استان، تدوین استانداردهای درون‌سازمانی و سایر موضوعات مورد نیاز با آموزش و پرورش استان از دیگر همکاری‌ها در این بخش است که مشارکت مضاعف آموزش و پرورش می‌تواند به تحقق برنامه های یاد شده کمک کند.

به گفته کارگرزاده، اداره کل استاندارد این استان سال گذشته 28 سند استاندارد ملی را تدوین کرده که این استانداردها در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات، انرژی، صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، مکانیک و فلز شناسی، صنایع دستی وگردشگری، خوراک و فرآورده های کشاورزی بوده است. وی، هدف از تدوین این استانداردهای ملی را افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین المللی و حمایت از مشتری اعلام کرد و گفت: مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای ملی بر اساس ظرفیت های بومی استان، امری ضروری است.

*س_برچسب‌ها_س*