دوشنبه 2 مهر 1403

فروشگاه های اینترنتی صلاحیت توزیع گوشت را ندارند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فروشگاه های اینترنتی صلاحیت توزیع گوشت را ندارند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشتی خام گفت: فروشگاه های اینترنتی امکانات نگهداری و یا توزیع مناسب بهداشتی گوشت را ندارند و نباید اقدام به توزیع این محصولات خام و فسادپذیر کنند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم محسن عباسی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشتی خام (سفید و قرمز) استان تهران گفت: هدف از تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشت، ساماندهی واحدهای توزیع گوشت در استان تهران است، وپیش از راه اندازی این انجمن شاهد حضور افراد فاقد صلاحیت و بدون شناسنامه سلامت در این صنف بودیم که اقدام به توزیع گوشت های ناسالم می کردند.

وی ادامه داد: در قالب تعامل با دامپزشکی گواهی عضویت برای اعضای صنف صادر شده است که از این طریق محل فعالیت و نام نشان صنفی آنها مشخص است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشتی خام (سفید و قرمز) استان تهران با بیان اینکه تمامی فرآوردههای گوشتی خام در سطح استان تهران توسط اعضای این انجمن و افراد دارای صلاحیت توزیع میشود، گفت: این انجمن دارای مجوز از سازمانهای مربوطه است و از طریق واحدهای تولیدی گوشت و اقلام پروتئینی با کیفیت بالا در سریعترین زمان ممکن و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده اصلی می‌رسد.

عباسی یادآور شد: در زمانهای خاص از جمله عید نوروز، ماه رمضان، ماه محرم و صفر اقلام پروتئینی به شکل ویژه و با قیمت مناسبتر بین مصرف کنندگان توزیع میشود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشتی خام (سفید و قرمز) استان تهران گفت: با استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید خبره این صنف که بیش از 300 عضو فعال دارد، بخش عمده ای از مشکلات در حوزه توزیع بزودی برطرف می شود.

عباسی با بیان اینکه توزیع گوشت سفید و قرمز یک فعالیت کاملا تخصصی و بهداشتی است که افراد دارای تخصص و امکانات باید آن را انجام دهند، گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که متاسفانه هر فردی که دارای توان مالی است تصور می کند می تواند وارد این صنف شود در حالی که این کار، فعالیت کاملا تخصصی است که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد. وی با بیان اینکه نگهداری گوشت و اقلام پروتئینی فعالیتی بهداشتی و حساس است که با امنیت غذایی مردم سرکار دارد، گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که فروشگاههای اینترنتی تبلیغات گستردهای در خصوص توزیع گوشت انجام می دهند اما امکانات نگهداری و یا توزیع مناسب بهداشتی گوشت را ندارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی توزیع کنندگان گوشتی خام (سفید و قرمز) استان تهران با بیان اینکه انجمن صنفی توزیع کنندگان گوشت بر زنجیره توزیع اقلام پروتئینی توسط افراد متخصص تاکید بسیار دارد، گفت: توزیع این فرآوردهها با وسیله مناسب و با شرایط نگهداری خوب بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر گوشت در محل مناسب نگهداری نشود به سرعت فاسد میشود و سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.