یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فروش 21 میلیاردی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فروش 21 میلیاردی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب

نشست خبری دومین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روز جمعه 22 اردیبهشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب در این نشست خبری گفت: از نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران تا ساعت 13 امروز در بخش مجازی در مجموع 21 میلیارد و 400 میلیون به فروش رسیده است.

رمضانی گفت: از میان این آمار، 15 میلیارد و 300میلیون تومان سهم ناشران و 6 میلیارد و 100 میلیون تومان سهم کتابفروشان بوده است که طبق آمار، 178‌هزار نسخه کتاب در بخش مجازی به فروش رفته و همچنین افزایش فقط در رقم فروش نیست؛ براساس آمار، این افزایش در تعداد نسخه هم مشهود است.

سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به میزان فروش کتاب در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران گفت: تا ساعت 13 امروز، حدود 21 میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته شده است که سهم ناشران 15 میلیارد و 300 میلیون تومان و سهم کتابفروشان 6 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: مجددا اعلام می‌کنم ساعت آغاز به کار نمایشگاه ساعت 10 صبح است و امروز هم همانند روز گذشته یک ساعت زمان نمایشگاه را افزایش داده ایم تا مردم عزیزمان بتوانند از فرصت تعطیلی استفاده بیشتری کنند پنجشنبه و جمعه هفته آینده هم به همین شکل خواهد بود و نمایشگاه کتاب در ساعت 21 به پایان می‌رسد، در خصوص تعطیلی روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد که متعاقبا بعد از تصمیم نتیجه اعلام خواهد شد.

رمضانی گفت: هدف جنبی ما رساندن کتاب به دست مردم است، از امروز رسیدن بسته‌های خریداری شده از بخش مجازی نمایشگاه به دست مردم آغاز شده و از عزیزان در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران؛ پست چی‌های عزیزی که این روز‌ها در کنار این یار مهربان هستند بسیار سپاسگذاری می‌کنم.

به گفته رمضانی رساندن بسته‌ها به موقع و به سلامت به دست چشم انتظاران یارمهربان کاری است که این عزیزان برای بالا بردن سطح کیفیت بخش مجازی نمایشگاه برای آن تلاش می‌کنند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات