سه‌شنبه 17 مهر 1403

فریاد برائت اهالی قرآن کشور از اهانت‌کنندگان به قرآن

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فریاد برائت اهالی قرآن کشور از اهانت‌کنندگان به قرآن

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اجتماع بزرگ جامعه قرآنی و عموم عاشقان قرآن، در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، ساعت 15 امروز، دوشنبه 12 تیر، با حضور صدها نفر از مردم، روبروی سفارت این کشور برگزار شد.

در این مراسم فاطمه شیرازی حافظ بین‌المللی قرآن، سیدمهدی سیف و علی‌اکبر حنیفی از اساتید و پیشکوستان قرآنی به ترتیب به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی در محکومیت عمل قرآن سوزی در کشور سوئد سخنرانی کرده و همچنین حمیدرضا احمدی‌وفا، حسین فردی و محمدحسین موحدی قاریان بین‌المللی با تلاوت آیاتی از قرآن تجمع را متبرک کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعم از زنان، مردان، و کودکان، با رزهای صورتی، سفید و آبی و عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتراض خود را نشان داده و صفحه‌های باز قرآن را روبروی درب سفارت سوئد گرفتند تا نشان دهند شکی در حقانیت قرآن وجود ندارد.

دلسوزان قرآن در مقابل سفارت سوئد شعارهایی نظیر «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «ما ملت قرآنیم، فدائی قرآنیم» سر دادند. همچنین در دست حضار دست‌نوشته‌هایی با عناوین «توهین، تحقیر، اهانت، آزادی یا وقاحت؟»، «نحن امه القرآن، نفسی فداء القرآن، نحن فداء القرآن» دیده می‌شود.

گروه مدیحه سرائی «محمد رسول الله» سرودی عاشقانه و با صلابت در مدح و وصف قرآن با صدای بلند مقابل درب‌های سفارت قرائت کردند تا ثابت قدمی مسلمانان در پشتیبانی از قرآن را به همه جهان نشان دهند.

محمد حسن شفق مدرس علوم قرآن و حدیث دانشگاه، که از حاضران در این تجمع بود خطاب به خبرنگار فارس گفت: قرآن از خودش دفاع می‌کند، پس عکس‌العمل ما نسبت به قضیه قرآن سوزی نوعی امتحان است. قرآن اولین شافع روز قیامت است بنابراین کسی نمی‌تواند مقابل آن بایستد. آن‌ها می‌گویند که ما مهد آزادی هستیم ولی این دروغ است؛ چرا که کشور سوئد اجازه می‌دهد قرآنی که کتاب مسلمانان و خداوند متعال است را آتش بزنند، اما اجازه نمی‌دهد دانشجوی ایرانی، در سوئد از رساله پایان‌نامه خود که تقدیم به سردار سلیمانی کرده بود، دفاع کند.

صدیقه امینی استاد حوزه و دانشگاه و خادم قرآن کریم گفت: ما امروز تجمع کردیم تا این اهانت وقیحانه به مقدسات و شعائر ما مسلمانان و همچنین قرآن که معجزه خاتم‌الانبیاء است، را محکوم کنیم. ما انگیزه و نیت شوم آن‌ها را محکوم می‌کنیم. خدا را شکر جوانان غرب گرایشات زیادی به تمدن اسلامی پیدا کرده و به سمت قرآن سوق پیدا کرده‌اند. آن‌ها چشم دیدن این مناظر زیبا را ندارند. همین جا به کشور سوئد و کسانی که نقشه شوم در سر دارند می‌گوییم پایشان را از گلیم خود فراتر نگذارند. قرآن معجزه بزرگ الهی است و هیچ وقت قادر نیستند آن را مانند تورات و انجیل بسوزانند و به انحراف بکشانند.

رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، بیان کرد: ایادی استکبار هر از گاهی با اشتباهات محاسباتی، با حمایت نهادهای رسمی و دولتی اعمال وقیحانه‌ای انجام می‌دهند که دل همه مسلمانان را درد می‌آورد. با این حال ما شاهد شور اعتراضی، ابراز ارادت به قرآن و شکوفایی غیرت دینی در جهان اسلام هستیم. دشمنان ما از اینکه سوزاندن قرآن به معنی سوزانیده شدن انسانیت، اخلاق و تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها است، غافل هستند. آن‌ها اگر قرآن را می‌سوزانندن به معنای این است که تمام کتاب‌های آسمانی دیگر را نیز می‌سوزانند؛ چرا که قرآن تصدیق و تکمیل کننده ادیان دیگر است. پس معلوم است آن‌ها به محتوای قرآن جاهل هستند و بر اساس تبلیغات ضداسلامی و وسوسه‌های شیطان در این مسیر قرار گرفته‌اند.

یاسر ایرانی عضو گروه تواشیح و همخوانی محمد رسول‌الله، قاری و حافظ کل قرآن، گفت: ما این کار وقیحانه، که اولین بار نبوده و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود، را محکوم می‌کنیم. آن‌ها همیشه با این کار خودشان را رسوا می‌کنند؛ چرا که خداوند خودش قرآن و دینش را محافظت می‌کند. آن‌ها رسوا هستند و خودشان را با این کار رسواتر نیز می‌کنند.

احمد حاجی شریف مسئول نظارت بر چاپ قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: کاری که این کشور کرد، کار اشتباهی بود. خدا را شاکریم که مسلمانان کشورهای مختلف بر علیه آن‌ها اقدامات لازم را انجام دادند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید قرآن سوزی سوئد تجمع مقابل سفارت سوئد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فریاد برائت اهالی قرآن کشور از اهانت‌کنندگان به قرآن 2
فریاد برائت اهالی قرآن کشور از اهانت‌کنندگان به قرآن 3