یک‌شنبه 15 مهر 1403

فست فودی های یزد "باید" خودشان برای خودشان قیمت مشخص کنند / نرخ گذاری فست فودها نیازی به تائید اتاق اصناف یزد ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فست فودی های یزد "باید" خودشان برای خودشان قیمت مشخص کنند / نرخ گذاری فست فودها نیازی به تائید اتاق اصناف یزد ندارد

شریعتمداری مدیر بازرسی اتاق اصناف استان یزد گفت: نرخ گذاری فست فودی ها مشمول اولویت 3نرخ گذاری بوده که براساس آن خود واحدهای صنفی باید براساس آنالیز مشخص شده قیمت غذاهای خود را مشخص کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه نرخ گذاری واحدهای صنفی فست فودی با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه این واحدها متغیر است مشمول اولویت 3نرخ گذاری شده خواهدبود اظهار داشت: واحدهای صنفی باید بر اساس قیمت مواد اولیه، هزینه خدمات و هزینه های جاری و.... قیمت تمام شده غذاهای خود را مشخص کنند و در این رابطه هیچ نیازی به تائید اتاق اصناف و ستاد تنظیم بازار نیست.

وی ادامه داد: اتحادیه و بازرسی اتاق اصناف وظیفه نظارت و بازرسی از این واحدها و رصد قیمت های اعلامی واحدهای اغذیه فروشی را بر عهده دارند و در صورتیکه واحد صنفی براساس انالیز قیمتی مشخص شده اقدام نکرده باشد با آن برخورد قانونی خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه واحدهای صنفی فست فودی افزایش داشته تصریح کرد: افزایش قیمت محصول تمام شده این واحدها با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه منطقی به نظر می رسد اما هیچ واحد صنفی حق ندارد فراتر از سود مشخص شده اقدام نماید.

وی ادامه داد: اتاق اصناف علاوه بر نظارت بر قیمت گذاری غذاهای اغذیه فروشی، وظیفه نظارت بر قیمت پیک های موتوری و قیمت نوشیدنی ها را نیز بر عهده دارد و با تخلفات احتمالی در این زمینه نیز برخورد می کند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف در مورد نرخ گذاری رستوران ها نیز گفت: نرخ گذاری رستوران براساس قانون مشمول اولویت 2نرخ گذاری بوده و باید طبق تفاهم اتحادیه مربوطه، اتاق اصناف و انجمن حمایت از مصرف کننده قیمت غذاها مشخص و سپس در کمیسیون مطرح و در نهایت توسط ستاد تنظیم بازار تائید گردد.

شریعتمداری در پایان اعلام کرد: نرخ گذاری جدید برای رستوران ها در سطح استان انجام و در سه دسته فوق ممتاز، ممتاز و درجه یک قیمت گذاری شده و به تمامی رستوران ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام / ک