چهارشنبه 11 مهر 1403

فشار فزاینده آمریکا برای تحمیل بودجه نظامیانش بر کره جنوبی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فشار فزاینده آمریکا برای تحمیل بودجه نظامیانش بر کره جنوبی

پکن - ایرنا - آمریکا فشار فزاینده ای به سئول تحمیل کرده است تا با درخواست واشنگتن برای افزایش 50 درصدی هزینه استقرار نظامیانش در کره جنوبی موافقت کند.

به گزارش ایرنا ماه هاست که دو کشور در حال گفت و گو در این باره هستند اما کره جنوبی حاضر به تقبل خواسته های آمریکا برای افزایش این میزان هزینه نشده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، مقام های این کشور کماکان بر پیشنهاد افزایش 13 درصدی هزینه های قبلی تاکید دارند اما آمریکا خواستار افزایش 50 درصدی است.

کره جنوبی تا کنون نزدیک به 890 میلیون دلار در سال برای استقرار 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی پرداخت می کرده است اما آمریکا می خواهد این رقم به یک میلیارد و 300 میلیون دلار افزایش یابد.

دو کشور اخیرا به توافق رسیده بودند که تا پایان سال جاری، کره جنوبی هزینه شماری از کارگران و نیروهای کره ای را که در پایگاه های نظامی آمریکا کار می کنند پرداخت کند ولی درباره بودجه آرایش نظامیان آمریکا در این کشور به توافق نرسیده اند.

"مارک ناپر" از دستیاران وزارت خارجه آمریکا در امور ژاپن و کره جنوبی می گوید: آمریکا در این باره «نرمش پذیری» نشان داده اما مایل است شاهد انعطاف پذیری کره جنوبی باشد.

واشنگتن قبل از این، خواستار آن شده بود که کره جنوبی سالانه برای استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور نزدیک به 5 میلیارد دلار هزینه کند ولی سئول این درخواست را نوعی «قلدری نظامی آمریکا» توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ *س_برچسب‌ها_س*