چهارشنبه 11 مهر 1403

فضای مجازی موجب غفلت نسل جدید از نماز شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فضای مجازی موجب غفلت نسل جدید از نماز شده است

زنجان - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه این آشفتگی‌های روزگار و غوغاهای فضای مجازی نسل جدید و فرزندان را به این سمت و آن سمت پرتاب می‌کند و آنها ساعت‌ها وقتشان را صرف فضای مجازی می‌کنند ولی با نماز انس ندارند و نسبت به آن غافل هستند.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز (معراج) افزود: نماز رکن اصلی دین است، آنانی که این رکن را درک نکردند به خطا رفتند و جامعه را هم به خطا بردند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید اصلی ترین جایگاه را برای نماز قائل شویم، اظهار داشت: در جامعه اسلامی همه به دنبال حیات طیبه و رشد و تعالی هستند، اگر واقعا بناست حیات طیبه در سایه حاکمیت دین را تجربه کنیم، راهی جز این وجود ندارد که دل های ما به یاد خدا زنده باشد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: اگر دل تک تک ما با یاد خدا زنده شد، در مقابل هرگونه زشتی و پلشتی خواهیم ایستاد و جاذبه های مادی و جاذبه های فساد و شر، دل‌های ما را به سوی دیگری نخواهد برد.

وی افزود: اگر دل های ما به یاد خدا زنده شد خواهیم توانست در مقابل بت های زر و زور و تزویر مردانه بایستیم، برای اینکه دائما دل ما به یاد خدا زنده باشد، باید با نماز انس داشته باشیم، چرا که نماز عمیق ترین، زیبا ترین و ساده ترین نوع ارتباط انسان با خدا است.

رییس ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر نماز به معنای واقعی کلمه در جامعه اقامه شود، ما در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: نماز سیمای دین است، محکم ترین و اصیل ترین پشتوانه دین است و یک ذخیره تمام ناشدنی درمقابله با همه هواها و هوس ها و شیطنت ها است و بی جهت نیست که همه ادیان الهی روی نماز سرمایه گذاری کردند.

وی افزود: سرآمد همه فرائض نماز است از این رو به این مهم باید از همان دوران طفولیت فرزندان فکر و برنامه ریز کنیم و اجازه ندهیم فرزندانمان با نماز قهر باشند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی اظهار داشت: این آشفتگی های روزگار و غوغاهای فضای مجازی فرزندان را به این سمت و آن سمت پرتاب می کند و نسل جید متاسفانه ساعت ها وقتشان را صرف فضای مجازی می کنند ولی با نماز انس ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اهتمام به اقامه نماز جماعت به ویژه در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: باید مسجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهیم چرا که مسجد پایگاه سیاست و جایگاه دیانت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دست اندرکاران حوزه های مختلف باید برای تسهیلگری اقامه نماز در جامعه تلاش کنند، اگر می خواهیم وضعیت نماز در جامعه خوب شود اول باید نماز خودمان خوب باشد.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه 304 نفر از 26 استان در جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز (معراج) شرکت کردند، گفت: در مجموع 600 اثر در بخش های مختلف ادبی، هنری، پژوهشی و فضای مجازی به این جشنواره ارسال شد.

برچسب‌ها