چهارشنبه 18 مهر 1403

فعالیت اغذیه‌فروشان بجنورد با 30 درصد ظرفیت از سرگرفته می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت اغذیه‌فروشان بجنورد با 30 درصد ظرفیت از سرگرفته می‌شود

بجنورد - ایرنا - رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان مرکز خراسان شمالی از روز شنبه هفته آینده با 30 درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

مهدی امیدوار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رستوران داران و اغذیه فروشان از اواخر تیرماه تنها مجاز به ارائه خدمات بیرون‌بری شده بودند، اما بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، از روز شنبه آینده تا 10 روز و به صورت آزمایشی با 30 درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف افزود: در صورتی که حضور مشتریان برای سرو غذا، بیش از 30 درصد ظرفیت باشد و یا پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود، نسبت به پلمب واحد اقدام می شود.

وی درباره مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برای اصناف گفت: کرونا و شرایط کسب و کار تحمیلی آن سبب شده تا در چهار ماه گذشته، 200 نفر از بازاریان مرکز استان پروانه کسب خود را باطل کنند.

رییس اتاق اصناف بجنورد اظهار داشت: صنف آرایشگران بانوان در بجنورد همچنان تعطیل خواهند بود و هنوز برای از سرگیری فعالیت آنان تصمیمی گرفته نشده است.

حدود 16 هزار واحد صنفی در بازار بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*