شنبه 29 اردیبهشت 1403

فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شد

ایلام - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: با توجه به عادی شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شده و از صبح امروز صادرات در این مرز آغاز شده است.

ایلام - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: با توجه به عادی شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شده و از صبح امروز دوشنبه صادرات در این مرز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله غلامی اظهار کرد: مرز مهران به عنوان مهمترین مرزهای زمینی کشور در بحث صادرات کالا به کشور عراق شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از وقفه‌ای کوتاه به دلیل ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از سرگرفته شده و از صبح امروز دوشنبه فعالیت‌های تجاری و صادراتی در این مرز آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود روزانه 500 کامیون کالا از مرز مهران ترخیص شوند.

مدیرکل گمرک استان ایلام عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 349 هزار و 297 تن کالا به ارزش 746 میلیون دلار از مرز مهران به عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

غلامی اضافه کرد: طی این مدت 60 هزار و 173 دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی وارد مرز مهران شده است.

وی با اشاره به درآمد 261 میلیارد ریالی گمرک مهران طی پنج ماهه نخست سال جاری، افزود: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.