پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فعالیت های جهاددانشگاهی قم برایم شگفت انگیز بود / به اهداف مهمی در سفر به قم دست یافتیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
فعالیت های جهاددانشگاهی قم برایم شگفت انگیز بود / به اهداف مهمی در سفر به قم دست یافتیم

سفیر ژاپن بابیان اینکه در رابطه با چگونگی افزایش و توسعه بیشتر روابط ژاپن با جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با استان قم تبادل نظرهای خوبی صورت گرفت، گفت: سفر یک روزه به قم موفقیت‌آمیز بود و هدف‌های اصلی این سفر برآورده شد.

آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در ایران، در حاشیه سفر یک روزه به قم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دلیل اینکه استان قم از لحاظ سیاسی اقتصادی دینی شهری بسیار مهم است، به قم سفر کردم.

وی ادامه داد: در این سفر با استاندار قم، روحانیون، دانشگاهیان و مسئولین جهاد دانشگاهی قم دیدار کردم و تبادل نظرهای بسیار مفیدی در این دیدارها صورت گرفت.

وی بابیان اینکه در رابطه با چگونگی افزایش و توسعه بیشتر روابط ژاپن با جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با استان قم تبادل نظرهای خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: سفر یک روزه به قم موفقیت‌آمیز بود و هدف‌های اصلی این سفر برآورده شد.

وی در رابطه با دیدار با مسئولین جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولین جهاد دانشگاهی قم داشتم از اینکه جهاد دانشگاهی، حوزه‌های بسیار گسترده‌ای از جمله علمی و پژوهشی را پوشش می‌دهد و به اقشاری از جامعه مانند پناهندگان افغانستانی کمک‌هایی ارائه می‌دهد تحت تأثیر قرار گرفتم. این فعالیت ها برای من شگفت انگیز بوبد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه سال گذشته دولت ژاپن با دولت ایران در زمینه پناهندگان افغانستانی همکاری‌هایی را داشته است، بیان کرد: در این زمینه نیاز است که با دولت و نهادهای ایران همکاری‌های بیشتری صورت بگیرد و مایل هستیم در این زمینه مشورت‌های بیشتری داده شود.

انتهای پیام