شنبه 29 اردیبهشت 1403

فعالیت چهار هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت چهار هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور

تهران - ایرنا - مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حمزه علی کوهساری با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مساجد افزود: رویکرد کمیته امداد توسعه مراکز نیکوکاری در راستای مردمی‌سازی خدمت‌رسانی به نیازمندان است و در همین راستا ارتقای کیفی خدمات این مراکز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود 9800 مرکز نیکوکاری در سطح کشور به خدمت‌رسانی به محرومان می‌پردازند، اظهار کرد: 4082 مرکز از این مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد از فعالیت 177 مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد: همچنین هشت مرکز نیکوکاری تحت نظر ائمه جمعه مشغول خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند.

کوهساری با اشاره به فعالیت 125 مرکز نیکوکاری با مدیریت هیات‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری کشور در سه ماهه نخست امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان کمک مردمی در قالب نقدی، کالایی و خدمات رایگان به مددجویان تحت حمایت ارائه دادند.

وی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری در سطح کشور حدود 1.5 میلیون خانوار را تحت حمایت گرفته‌اند و خدماتی همچون مسکن، جهیزیه، معیشت، بهداشت و درمان، اشتغال و... ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها