سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

فعالیت 26 مرکز سراج در کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فعالیت 26 مرکز سراج در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه مراکز سراج با هدف ارتقای شاخص بهره مندی عادلانه از خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجرایی و کاهش اختلالات روانپزشکی، فعال می‌شوند، اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت این است که تا پایان سال جاری تعداد مراکز سراج در کشور به 100 مرکز برسد.

وی ادامه داد: بر این اساس هر دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور باید حداقل یک مرکز سراج داشته باشد؛ البته در برخی دانشگاه‌ها و استانها هم چندین مرکز سراج فعالیت خواهند داشت تا دسترسی مردم به این خدمات، افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 969 پروژه حوزه بهداشت در سراسر کشور، افتتاح شده و می شود، گفت: بسیاری از این پروژه ها در سفر وزرا و مقامات کشوری و وزارت بهداشت به استانها از جمله در چهار سفر وزیر بهداشت در دهه مبارک فجر به هرمزگان، خراسان جنوبی، خوزستان و سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

فرشیدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و همچنین بهداشت وزارت بهداشت برای ساخت 4040 پروژه بهداشتی تا پایان دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که این تعداد پروژه که بیش از نیمی از آن تکمیل و افتتاح شده تا سال آینده، تکمیل شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سراج خدمات روان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است