پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فعالیت 50 دفتر موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در کشور

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت 50 دفتر موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در کشور

قزوین - ایرنا - مدیر عامل خیریه حضرت رقیه (س) کشور گفت: 50 دفتر نمایندگی این موسسه در سراسر کشور از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران فعال بوده و برای تامین نیازهای مردم در مناطق محروم و کم برخوردار تلاش می‌کنند.

حسین صمدیان روز سه شنبه در آیین افتتاح دفتر این موسسه در قزوین، افزود: این موسسه در زمینه‌های تامین جهیزیه، سبد خوراکی، لوازم التحریر، جشن تکلیف، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس، ساخت سرویس بهداشتی و آماده سازی مساجد فعال است.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت رقیه اضافه کرد: این موسسه با 30 نهاد انقلابی در کشور همکاری و فعالیت دارد که در رأس آنها سپاه است و فعالیت‌های مشترک حمایت از ایتام تا حمایت از بخش تولید را در بر می‌گیرد.

صمدیان با بیان اینکه تمامی جهیزیه تامین شده برای نوعروسان، از کالاهای ایرانی است، گفت: این موسسه پارسال 30 هزار جهیزیه برای نوعروسان و حدود 209 میلیارد تومان کالای ایرانی برای نیازمندان تهیه و توزیع کرد.

وی با بیان اینکه 300 جهیزیه در رزمایش همدلی استان قزوین با مشارکت نهادهای انقلابی به زوج‌های جوان اهدا شده است، افزود: امیدواریم در ادامه نیز با تاسی از فرهنگ همدلی و مواسات بتوانیم گام‌های بلندی را برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان و کشور برداریم و بتوانیم ذره‌ای از مشکلات و فشارهای روحی و روانی اقشار آسیب پذیر را بکاهیم.

اجرای 52 طرح عمرانی در مناطق محروم استان قزوین

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان هم در این مراسم گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای محرومیت زدایی سه دهستان با 72 روستا در الموت و طارم وارد شده است و در قالب پنج کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت و زیر ساخت و عمران برای آنها برنامه تدوین کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 52 طرح عمرانی با کمک مردم در سطح جاده، ابنیه، آب شرب و.. انجام شد که مشارکت نقدی مردم یک میلیارد تومان، دولت یک میلیارد و 200 و مابقی آورده، از طریق بودجه سپاه استان تامین گردید. سرهنگ برین افزود: تامین 300 سری جهیزیه در رزمایش کمک مومنانه از جمله اقدامات سپاه در سال جاری بود و تلاش ما استمرار این امر و نهادینه کردن فرهنگ کمک همدلانه برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است. وی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه دائمی جهیزیه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: در این نمایشگاه نوعروسان نیازمند شناسایی شده که قرار است به آنان کالایی هدیه شود از این نمایشگاه نوع آن را انتخاب می‌کنند. سرهنگ برین افزود: حدود 90 قلم کالا در این نمایشگاه پیش بینی شده است که بخشی از آن از تهران و استان‌های همجوار تامین می‌شود. معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: امسال تامین 800 سری جهزیه برای نوعروسان پیش بینی شده و قرار است از ظرفیت استان برای تامین این کالاها استفاده شود.

*س_برچسب‌ها_س*